Pazarlama Nedir? Satışlarınızı ve Kârlılığınızı Artırın
Pazarlama genel olarak bireysel ya da toplumsal ihtiyaçları karşılamak için tasarlanan ürün ya da hizmetin üretimi, dağıtımı, fiyatlandırması, promosyonu ve geri bildirim sürecini içeren planlamaların tümüdür. Bu faaliyetlerin hem organizasyonun hem de hedeflenen kitlenin çıkarlarını koruması ve ihtiyaçlarını karşılaması beklenir....
Hubspot Nedir? Bütüncül Pazarlama, Satış ve Hizmet Platformu
Hubspot bir pazarlama otomasyonudur. Bu otomasyon şirketlerin dijital süreçlerine yön veren ve inbound pazarlamaya dair yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Ayrıca pazarlama sektörünün gelişimini etkileyerek yeni bir düzenle bütün pazarlama, satış ve hizmet faaliyetlerini bütüncül bir platformda birleştirmiştir. HubSpot 2006...
3 Horizons Model
Şirketler olgunlaştıkça inovasyon arayışları sekteye uğradığı için zamanla büyüme oranları düşer. Tutarlı bir büyüme seviyesine ulaşmak isteyen şirketler, gelecekte olmak istedikleri yeri göz önünde bulundurarak mevcut plan ve stratejilerini uyarlamak zorundadır. Büyüme ekseninin en önemli öğretilerinden biri olan 3 Horizons...
Marka Değeri Nedir? Başarılı Bir Marka Yaratmak
Marka değeri, marka öz varlığı ya da marka öz sermayesi; bir markanın hedef kitlesi tarafından değerlendirildiğinde ortaya çıkan bilgiler bütünüdür. Markanın bilinirliği, markaya duyulan sadakat, oluşturulan kalite algısı, marka değerine dair kriterleri sunan unsurlardır. Günümüzde bir ürünün markası sadece ürüne...
Inbound Pazarlama Nedir? Müşterilerinizi Kendinize Aşık Edin
Inbound Pazarlama, adı üstünden de anlaşılacağı gibi potansiyel müşterileri ürününüze ve hizmetinize çekmek için izlenen dijital pazarlama stratejisidir. İçerik pazarlaması ile bir bütün olan inbound pazarlama; blog yayınları, sosyal medya paylaşımları, e-posta bültenleri, infografikler gibi direkt olarak satış amaçlı değil...
Talep Yaratma
Talep yaratma, bir şirketin pazarlama ve satış bağlantısının temel fonksiyonunu oluşturur. Bir marka ve potansiyel alıcı arasında uzun vadeli bir ilişki kurmayı amaçlamak veya bir markanın hizmet ya da ürünü için satın alınma olasılığını geliştirmek ve ölçmek gibi pazarlama aksiyonları...
Dijital Pazarlama Araçları
Hızla gelişen teknoloji ve getirdiği yenilikler sayesinde yaygınlaşan internet kullanımı, günlük hayatta olduğu gibi iş hayatında da farklı aşamalarda kendini gösterir. Üreticilerin tüketiciyle arasında bir bağ oluşturmasına yarayan ve tanıtım, müşteri hizmetleri, pazarlama ve satış gibi iş süreçlerinde önemli bir...
Dijital Pazarlama Kanalları
4 milyardan fazla internet kullanıcısının olduğu günümüz dünyasında dijital pazarlamanın ne denli önemlileştiğini gün geçtikçe görebiliriz. Kendilerine daha geniş hedef kitle oluşturmak isteyen markalar, televizyon ve matbaa reklamcılığı yerine dijital pazarlama kanallarından birini tercih etmeye başlamakta ve eski nesil reklamcılığa...
Dijital Pazarlama Stratejisi Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi, şirket hedeflerinize dijital kanallardan ulaşmanıza yardımcı olan bir eylem planıdır. Bu kanallar ücretli ve ücretsiz kanallardan oluşmaktadır ve amaç dijital dünyada markanızı daha tanınabilir duruma getirmektir. Markanızın ölçeğine bağlı olarak dijital pazarlama planları birden fazla adımı...
Google Ads Kalite Puanı Nedir? Nasıl Artırılır?
Google Ads kalite puanı, reklamlarınızın ve açılış sayfalarınızın kalitesini ölçen bir ölçektir. 1 ile 10 arasında bir puan alır ve reklamlarınızın arama sonuçlarında ne kadar iyi sıralanacağını belirlemede önemli bir rol oynar. Kalite puanını etkileyen üç temel faktör vardır: Tıklama...
Logo Tasarımı Nedir? Mükemmel Bir Logo Nasıl Oluşturulur?
Logo tasarımı; bir ürün, hizmet ya da kurumun imzası niteliğini taşımaktadır. Kurumsal kimlik sisteminin en önemli unsuru olan logo, markalaşmanın ilk adımı olarak sayılmakla beraber bilinirlik ve itibar açısından da en önemli gereksinimdir. Logotype Nedir? Aynı zamanda “word mark” yani kelime işareti...
YouTube Reklamları Nasıl Verilir? Detaylı Rehber
Belirli görüntü karelerinin arka arkaya birleştirilmesiyle ve kullanıcıların dünya üzerindeki herhangi bir olay veya bir konu hakkında veya tasarım programlarıyla yapay olarak oluşturulabilen birleşik görüntü dizileri “video” kavramının dünya üzerindeki belki de en büyük paylaşım destekçisi YouTube, herhangi bir videoyu...
Yeni Dönemde SEO: Hangi Noktalara Dikkat Etmeliyiz?
Siz bu içeriği okurken bile dijital ortamlarda binlerce içerik yayınlanıyor ve Google tarafından her saniye bu içerikler taranıyor, arama sonuçlarında belirli politikalara göre sıralanıyorlar veya kara listeye alınıyorlar. Şüphesiz ki bu denli anlık ve yüksek düzeyde bilgi paylaşımında Google’ın “arama...
UTM Link Nedir? UTM Parametreleri Nasıl Kullanılır?
Urchin Tracking Module yani kısaca UTM, pazarlama kampanyalarının trafiğini ve etkinliğini izlemek için kullanılan bir link çeşididir. Dijital pazarlamada yapılan kampanya çalışmalarını verimli bir şekilde sürdürmek için ölçümleme yapmak ve sonuçları analiz etmek çok önemlidir. UTM parametreleri sayesinde kampanyaların etkisi kolayca...
Helvetica Font Yenilendi
Yazı tipi şirketi Monotype, Helvetica‘yı ilk olarak 21. yüzyıla yeni bir görünüm vermek için yarattıktan 60 yıl sonra tekrar elden geçirdi. Monotype’ın yazı yönetmeni Charkes Nix’in öncülüğünü yaptığı Helvetica’nın, yeniden tasarımı, İsviçreli tasarımcı Max Miedinger’in 1957’de yarattığı yazı tipine yeni...