UTM Nedir?
Bir bağlantıdaki (URL’deki) UTM parametreleri, pazarlama kampanyasının belirli bir web sitesine sağladığı trafiğin özelliklerinni tanımlar. UTM parametrelerini bağlantılara tanımlamak için Google Analytics URL Builder, Chrome eklentileri ya da otomatik UTM oluşturucu araçlar kullanılabilir.
UTM parametreleri, dijital pazarlamadaki kampanyaların Google Analytics üzerinden ölçümlenmesini sağlarken bu ölçümleme işlemi oldukça kapsamlı sonuçların analiz edilmesine de olanak tanır. Bağlantılara eklenen UTM, kampanyanın hedef kitlesinin davranışlarını ölçerken ziyaretçilerin hangi kaynaktan ve nasıl geldiğini de tanımlar.
UTM ile Neler İzlenebilir?
Kampanya: Kampanyadaki tüm içeriği gruplandırarak izleme etiketleriyle analiz sonuçları takip edilebilir.
Örnek: utm_campaign=20percentpromocode
Kaynak: Kaynak tabanlı bir UTM parametresi sayesinde hangi web sitesinden ne kadar trafik alındığı izlenebilir.
Örnek: utm_source=Facebook
Ortam: Bağlantının bulunduğu ortam hakkında genel olarak tüm trafiği izlemek için kullanılan bir bağlantıdır.
Örnek: utm_medium=socialmedia
İçerik: Belirli içerik türlerini ortak bir kaynaktan veya ortamdan izlemek için kullanılan bağlantı türüdür.
Örnek: utm_content=kenar_cubugu veya utm_content=baslik
Terim: Anahtar kelime temel alınarak yapılan analizler için kullanılan bağlantı linki PPC reklamlarında kullandığınız kelimelerin sonuçlarını tanımlar.
Örnek: utm_term=yazilim
Kısaca yukarıdaki bilgilerle oluşturucak bir link bu şekilde gözükecektir: https://www.mochatouch.com.tr/page?utm_source=Google&utm_medium=cpc&utm_campaign=spring_sale&utm_term=running+shoes&utm_content=logolink
