Dijital Pazarlama Araçları

Dijital Pazarlama Araçları

Hızla gelişen teknoloji ve getirdiği yenilikler sayesinde yaygınlaşan internet kullanımı, günlük hayatta olduğu gibi iş hayatında da farklı aşamalarda kendini gösterir. Üreticilerin tüketiciyle arasında bir bağ oluşturmasına yarayan ve tanıtım, müşteri hizmetleri, pazarlama ve satış gibi iş süreçlerinde önemli bir kaynak haline gelen internetin üzerinde yapılan pazarlama faaliyetlerine dijital pazarlama denir. Dijital pazarlama, içinde birçok farklı pazarlama tekniğini ve pazarlama aracını barındırır. İnternet üzerindeki faaliyetleri planlayan, yol gösteren, raporlama ve analiz seçenekleri sunan platformlar ve uygulamalar dijital pazarlama araçlarıdır.

Buffer, sade ve etkili arayüzü sayesinde sosyal medya pazarlaması konusunda en yaygın olarak kullanılan araçlardan biridir. Oluşturulan zamanlandırılmış görevler sayesinde yönetim kolaylığı ve geniş bir veri hizmeti sunar. Bütün sosyal medya hesaplarının tek bir platform üzerinden yönetilmesine olanak sağlayarak içerik planlamasının ve yayınlanmasının daha hızlı yapılmasına yardımcı olur.

Hootsuite, sosyal medya yönetim araçları içerinde en yaygın kullanım ağına sahip olan platformdur. Hesapları yönetmek, planlamak, izlemek ve bir arada kullanmak gibi önemli yönetim kolaylıkları sunar. Birden fazla hesabın tek bir platform üzerinden yönetilmesi, sosyal medya pazarlaması açısından önemli bir zaman ve iş gücü tasarrufu sağlar.

Sprout Social, sosyal etkileşimi kolaylaştıran birleşik akıllı gelen kutusu sistemine sahip, çok sayıda kullanıcıya sahip bir platformdur. Gelişmiş müşteri destek özellikleri ve canlı etkinlik güncellemeleriyle kullanıcı ekibi için iyileştirici araçlar sunar.

Büyük ve global markalar tarafından da tercih edilen Nuvi, sosyal medya veri görselleştirmeleri konusunda gelişmiş bir sistemi vardır. Basit veri raporlama ve izleme paneli sayesinde sosyal medya stratejileri konusunda önemli bir destekleyici niteliğindedir.

MeetEdgar, küçük ve orta ölçekli işletmeler için önemli bir düzenleme ve yönetim aracıdır. İçerik ve paylaşımları düzenleme, programlama ve otomatik olarak yayınlama gibi seçeneklerle sosyal medya pazarlama faaliyetlerini destekler.

Socedo, sosyal medya üzerinde, belirlenen hedef kitle kriterlerine uyan potansiyel kişileri keşfederek verilerin kategorize edilmesini sağlayan bir platformdur. Depolanan verilerin bölümlere ayrılabilmesi sayesinde içerik ve promosyonların belli bir kategoriyi hedeflemesi gibi görevler oluşturulabilir.

Socialbakers, sosyal ağlardaki takipçilerin verilerine dayanarak analiz yapılmasını sağlayan bir araç paketidir. Elde edilen net veriler sayesinde bütçe kullanımı iyileştirilebilir ve daha efektif bir planlama süreci hazırlanabilir.

Analisa.io; kampanya performans takibi, influencer bağlantıları, rakip verileri ve profil etkileşimleri gibi birçok değişkenin izlenip raporlanabileceği yardımcı bir araçtır. Barındırdığı farklı araç ve paneller sayesinde uzun vadede etkin bir planlama yapmayı destekler.

En yaygın ve en kapsamlı anahtar kelime aracı sayılan Google Ads, genişletilmiş metin reklamlarıyla arama sonuçlarındaki performansınızı en üst düzeye çıkarabilir. Anahtar kelime hedeflemesi konusunda geçmişe yönelik metrikler sunan ve geleceğe yönelik tahminleri analizleştiren Google Ads, arama ağı reklamcılığı konusunda zirveye oynayan platformlardandır.

Sektördeki ya da hedef kitle arasındaki son trendleri keşfetmeye yardımcı olan Google Trends, pazarlama stratejisi üzerinde önemli ölçüde belirleyicidir. Anahtar kelime ya da sektörel analiz üzerinden trendleri görebilir, kıyaslama yapabilir ve analiz edebilirsiniz. Bölge, zaman, kategori gibi özelliklerle genişletilebilen kriter seçenekleri sayesinde geniş bir aramada kaybolmadan somut bir hedef belirleyebilirsiniz.

Google Ads üzerinden kullanılan Google Keyword Planner, anahtar olarak seçeceğiniz kelimenin hangi bölgede, hangi zaman aralığında, kaç kez aratıldığını görmenizi sağlar. Böylece hangi anahtar kelimeye ne kadar yatırım yapacağınızı planlayabilir ve buna göre açık bir strateji belirleyebilirsiniz.

Oldukça detaylı bir analiz imkanına olanak tanıyan Ahrefs, rakiplerinizin hangi kelimelerle ne kadar trafik aldığını, sitelerindeki linkleri ve anahtar kelimelerinin sıralamalarını öğrenmenizi sağlar. İçerik analizleri sayesinde webde en çok paylaşılan içerikleri görüp içerik planlamanızı buna göre yapmanıza imkan tanır.

SimilarWeb, bir sitenin ne kadar trafik aldığını, alınan trafiğin kaynağını, bölgesel değerlendirmeleri, anahtar kelime analizlerini ve sitenin sıralamasına dair detaylı bilgileri içeren önemli bir analiz aracıdır.

Birçok farklı araç seçeneği sunan Hubspot, aynı zamanda biçimlendirme ve özelleştirme konusunda da gelişmiş bir kontrol mekanizmasıyla kullanıcılar için alternatif çözümler sunar. Canlı chat ve entegrasyon eklentileriyle etkin ve kolay bir yönetim donanımına sahiptir. Hubspot hakkında detaylı bilgi için Hubspot yazımızı da okuyabilirsiniz.

Google Docs, temel özelleştirmelerle yönetilecek çok sayıda içerik şablonunu bir arada sunan platform, hızlı ve verimli bir sonuç elde etmek için doğru bir kaynaktır. Doğrudan içeriğin çeşidine göre oluşturulan segmentler sayesinde verimli bir zaman kullanımı sağlar.

Airstory, güçlü araç kiti ve depolama seçeneği sayesinde aynı anda birçok programı kullanmak yerine tek bir platform üzerinden bütün araştırma ve geliştirme süreçlerini gerçekleştirmeyi sağlayan çok yönlü bir araçtır.

Yoast; SEO temelli bir içerik hazırlamak için tasarlanan yazılım, anahtar kelime taraması, metin düzenleme, link ekleme gibi birçok aksiyonu bir arada sunar. İçeriği her yönüyle değerlendirerek analiz eden özellikleri en verimli içeriği oluşturma konusunda yol göstericidir.

İçerik oluştururken SEO’ya uygun bir süreç izlemek için Serpstat önemli kolaylıklar sunmaktadır. Anahtar kelime sıralamaları ve backlinkler konusunda gelişmiş bir sistemle beraber kolay kullanılan, sade arayüzüyle içerik pazarlamasının önemli araçlarından biridir.

İçerik ve anahtar kelime analizi yapan Buzzsumo, aynı zamanda aranılan kelimeyle ilgili sonuçların detaylı analiz raporunu sunar. İlgili içeriğin paylaşım sayısı, zaman çizelgesi, anahtar kelimeleri gibi detayları raporlayarak niş pazarınızı keşfetmenizi sağlar.

Kullanılacak kelimenin ülkelere ve dillere göre arama sonuçlarının gösteren hızlı ve kolay bir araç olan Google Keyword Planner, Google Ads özelliklerinden biridir. Başlangıç için doğru bir araç olmakla beraber tek başına yetersiz kalabilir.

Birçok aracı bir arada sunan Hubspot, geliştirdiği CRM çözümleriyle de sektörün önde gelen markalarından biridir. Geniş ve hızlı paneliyle iş ve müşteri yönetimi açısından sağladığı kolaylıkla önemli bir destekleyicidir. Temel özellikler sunması ve adaptasyon kolaylığıyla küçük ya da büyük işletmelerin hepsi için kullanılabilir niteliktedir.

Salesforce Essential, giriş sınırı olmadan müşteri bilgilerinin hepsini tek bir platformdan izlemeye olanak tanır. Farklı modül seçenekleriyle bilgileri girilmiş müşterileri özelleştirilebilir ve gelecek planları için analizler oluşturulabilir. Mobil platformlara uyumlu uygulamalarla desteklenerek her yerde her zaman kullanabilme şansı sunar.

Freshsales, binlerce müşterinin kontrol edilebilmesini sağlayan bir sisteme ve özel çözüm seçeneklerine sahiptir. Ortaklık yönetimi, çağrı yönlendirme, çağrı kaydı ve otomatik çeviricilerle çoklu iletişim kanallarının kullanılmasına ve bu sayede iletişim planlaması yapılmasına izin verir.

Pipedrive; satış raporlaması, zaman çizelgesi, veri alışverişi, iletişim geçmişi ve e-posta entegrasyonu gibi çeşitli destek modülüne sahiptir. Potansiyel satışların incelenerek raporlanmasını ve planlama yapılmasını sağlar.

Zoho CRM, güçlü satış ve yönetim panelinin eşlik ettiği kolay kullanımlı arayüzüyle satışlar, görevler ve değişiklikler takip edilebilir. Müşterilerin satın alma döngüsünü, iletişim geçmişini ve rakip profillerini gösteren bütünleşik bir panel yapısı vardır.

Creatio CRM, müşteri verilerini iş süreci yönetimi araçlarıyla birleştiren, satış/pazarlama ve müşteri destek ekiplerinin faaliyetlerinin koordine edilmesine olanak tanıyan gelişmiş bir sisteme sahiptir. Sosyal ağlarla entegre müşteri veri yönetimi özelliği sayesinde oldukça geniş bir veri tabanı oluşturulmasını sağlar.

Dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen e-mail pazarlama araçlarından biri olan Constant Contact, kolay kullanım özelliğiyle bütün kullanıcılara hitap etmektedir. E-posta listelerinin, kişilerin, şablonların, takvimin ve benzer birçok unsurun kolayca yönetilmesini sağlar. İzleme ve raporlama gibi geleceğe yönelik kurgular için güçlü bir veri hizmeti sağlar.

Drip, güçlü otomasyon ve özelleştirme sistemiyle dijital pazarlama için önemli bir platformdur. Potansiyel müşteriler için hedefleme seçenekleri sunarak segmentasyon yoluyla veri depolama işini kolaylaştırır.

SendinBlue, basit bir arayüzle büyük kazanımlar elde etmek için tasarlanmış sistemiyle yaygın olarak kullanılan bir sms ve e-posta pazarlama platformudur. E-posta gönderirken, iş akışı oluştururken ve segmentasyon işlemleri yaparken önemli kolaylıklar sağlar. Gelişmiş yapay zeka algoritmaları sayesinde doğru zamanlama ve programlama önerilerine sahiptir.

ConvertKit, sade ve açık kaydolma formları, özelleştirilmiş e-posta içerikleri ve geniş veri tabanıyla doğru hedefleme yapma konusunda destek verir. Özellikle profesyonel bloggerlar için birçok alternatif özelliği tek bir platform üzerinde barındıran çok yönlü bir araçtır.

Küçük ve orta ölçekli işletmeler için ideal donanımlara sahip olan AWeber, çoğu platforma sorunsuz bir şekilde entegre edilir. E-posta şablonları, liste yönetimi, otomatik yanıtlama ve e-posta izleme araçlarıyla kolay ve kesintisiz bir hizmet sunar.

GetResponse, kendine özgü pazarlama otomasyon çözümleri sunan ve akıllı otomatik kampanyalar oluşturulmasını kolaylaştırır. Otomatik yanıtlama sistemi, açılış sayfaları, A/B testi, izleme ve oluşturma panelleri ile birlikte kullanıcı için özel olarak hazırlanmış ücretsiz öğrenme materyalleri sunar.

Birçok platformla kolayca entegre edilen Mailchimp, günümüzde en çok kullanılan hizmet sağlayıcıdan biridir. Kullanıcı dostu arayüzü, coğrafi segmentasyon, otomatik yanıtlayıcılar ve gelişmiş izleme seçenekleriyle e-posta pazarlama konusunda etkin bir çözüm oluşturur.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.