Omnichannel Pazarlama

Omnichannel Pazarlama

Omnichannel pazarlama en basit haliyle; herhangi bir zamanda, herhangi bir yerde ve herhangi bir cihazda tüketicilerle bağlantı kurabilmek için bir kuruluşun kanallarını, süreçlerini ve stratejilerini sorunsuz bir şekilde entegre etmek olarak tanımlanır. Markanızın, hedef kitlesiyle birçok kanal üzerinden sürekli olarak etkileşim halinde olmasıdır. Hızlı sipariş hizmeti ve kolay ödeme imkanlarıyla fark yaratan bir müşteri deneyimine sahip olabilirsiniz. 

Omnichannel Pazarlama Nedir?

Bir süredir pazarlama dünyası hızlı ve büyük değişimler geçiriyor. Kitlesel “zorlama” prensipli pazarlamadan uzaklaşıp daha kişiselleştirilmiş, tüketicilere birçok kanaldan ve cihazdan ulaşılabilen çok kanallı omnichannel pazarlamaya geçiliyor. Peki ya siz bu hızı takip edebiliyor musunuz?

Mutfakta yemek pişiren annenizi düşünün. Yeni tarifleri hem sosyal ağlardan hem de mobil uygulamalardan inceliyor arkadaşlarıyla paylaşıp etkileşim alıyor. Peki ya siz? Beğendiğiniz o çantayı veya uçak biletini ilk önce Google’da aratıyor sonrasında birkaç uygulama üzerinden aynı anda karşılaştırıyorsunuz. Satın alma kararını ise önce fiyatı sonrasında ise aldığınız destek belirliyor.

Satın alma kararı herhangi bir zamanda, herhangi bir yerde, herhangi bir cihazdan istenilen bir zamanda başlar ve son bulursa, şirketinizin tüm bu süreçte kesintisiz bir kullanıcı iletişim deneyimi sağlaması gerekir.

Tüketiciler artık bir mağazadan, web sitesinden, mobil uygulamadan, dijital katalogdan veya sosyal medyadan inceledikleri şirket ile anında iletişim kurmak isterler. Telefonla arayabilirler veya mobil telefonlarındaki bir uygulamayı kullanarak ulaşmak isteyebilirler. Tüketicilerinizi bu deneyimin her aşamasında mutlu etmek için bütün kanalların açık ve ulaşılabilir olması gereklidir.

Omnichannel Pazarlama Müşteri Sadakatini Artırıyor

Online ve fiziksel mağazaların beraber çalışması müşteri memnuniyeti için oldukça önemlidir. Müşteriniz size ulaştığı her kanalda aynı özenli müşterimi deneyimini yaşamak ister. Bunun en kolay yolu müşterilerinizin detaylı profilini oluşturup onlara kişiselleştirilmiş reklam programları uygulayabilirsiniz. Müşterilerinizin feedbackleri de tek kanalda toplanacağı için şikayet ya da önerilere hızlı geri dönüşler yaparak müşteri ilişkinizi sürekli canlı tutabilirsiniz. Başarılı bir omnichannel pazarlama yönetiminde; müşteriyle sürekli iletişim halinde olmak, müşterinin satın alma süreçlerini takip ederek gerektiğinde müşteriye hatırlatmalar yapmak ve müşteri haritasını çıkarmak geleneksel ve dijital pazarlama süreçlerinin önemli bir parçasıdır.

Omnichannel Pazarlama Ne Gerektirir?

Öncelikle Omnichannel Pazarlama hakkında iyi eğitilmiş personel topluluğu gerekir. Pazarlama ağınız ne kadar güçlü ve maliyetli olursa olsun fayda sağlamak istiyorsanız konuya hakim personele ihtiyaç duyacağınız kesindir. Bütün kanalların bağlı olduğu bu ağın önemli kesişim noktalarında bulunan personeliniz müşteriyi ve sistemi tanımalı, onların bütün ihtiyacına cevap verebilmelidir.

Teknik açıdan bakıldığında, şirketlerin müşterilerine 360 derecelik bir iletişim sunması gerekir:

Mobil Telefon

Omnichannel Pazarlama Ne Gerektirir?
Akıllı telefonlar, insanların birbirleriyle iletişim halinde olmaları için Omnichannel’dır. Akıllı telefonu benzersiz yapan şey, e-postanızı kontrol ederken telefonla konuşabileceğiniz veya yol tarifleri alırken müzik dilemeye devam edebilmenizdir. Omnichannel pazarlama da işte tıpkı böyle çalışmaktadır. Omnichannel örneği: Bir müşteri, bir şirketin mobil uygulaması aracılığıyla bir ürüne bakıyor, ancak ürün veya hizmetle ilgili bir temsilcisinin uzmanlığına ihtiyaç duyuyor. Müşterinin mağazaya şahsen gitmesi gerekmeksizin bu sorunu çözmek için uygulamadaki bir çağrı düğmesine dokunup derhal bir müşteri temsilcisiyle konuşabilmesi veya yazışabilmesi gerekmektedir ve bu HEMEN olmalıdır.

E-posta

Hemen hemen herkesin bir e-posta adresi var. Bugünün şartlarında e-posta yoluyla müşterilere ulaşmak, omnichannel pazarlama stratejisi için mutlak bir zorunluluktur.

E-postanın bu denli önemli olmasının sebebi ise erişilebilir olmasıdır. Bilgisayarı veya akıllı telefonu olan herkes e-postasını kontrol edebilir.

Omnichannel Örneği: Müşterilerinize online olarak e-posta yoluyla gönderilebilecek kuponlar sunabilirsiniz. Müşterinin yapması gereken tek şey indirim alabilmek için telefonlara gönderdiğiniz barkodu veya QR kodu kasiyere göstermek olmalıdır.

Sosyal Medya

Facebook’ta iki milyardan fazla aktif kullanıcı, Twitter, Instagram ve LinkedIn’de ise yüz milyonlarca aktif kullanıcı var. Sosyal medya kanallarının yeni müşteriler getirme potansiyeline sahip sınırsız bir derya olduğunu söylemeye gerek yok.

Sosyal medya, tüm dijital cihazlar üzerinden insanlara ulaşmak için kullanılabilen çok yönlü bir araçtır. Şirketler, müşterileri ile daha kişiselleştirilmiş bağlar kurmak için sosyal medyayı kullanıyor. Beğeniler, takip edilen sayfalar, demografik özellikler esas alınarak daha spesifik hedefli reklamlar oluşturuluyor.

Omnichannel Pazarlama Sosyal Medya

Omnichannel Örneği: Şirketler ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için sosyal medya kanallarını kullanıyor. Birçok küçük işletme, insanların paylaşımlarını beğenmelerini, sayfayı takip etmelerini ve gönderilerini başkalarıyla paylaşmalarını istedikleri durumlarda çekiliş yaparak hediye gönderiyor. Paylaşımda, insanların ürün hakkında daha fazla bilgi edinebilecekleri veya satın alabilecekleri bir e-ticaret sitesi bağlantısı mutlaka olmalı. Burada hem mağaza hem sosyal medya hem de web sitesi kanalları devreye giriyor. Siz bu 3 kanaldan da her bir müşteriye kusursuz bir hizmet sunmalısınız.

Web Sitesi

İşletmenizin şu anda bir web sitesi yoksa, sanıyoruz ki omnichannel pazarlamadan daha fazla endişe duyacağınız bir alan var! Web siteleri bugünün işletmeleri için kesinlikle çok önemlidir. Koltuklarından rahatlıkla alışveriş yapmak isteyen, iş görüşmesine gideceği şirketi Google’dan arayan ve bulamazsa güvenmeyen, e-ticaret sitesi düzgün çalışmıyor ise alışveriş yapmadan siteyi terk eden bir kitle var.

Basılı Materyaller

Şaşırdığınızı duyar gibiyiz. Evet, basılı materyaller hala basılıyor ve hala eskisi kadar rağbet görüyor o yüzden bu hala uygulanabilir bir seçenek. Bir işletmenin ne yaptığını tam olarak anlatan bir katalog, kartvizit veya el ilanına sahibi olmak isteyen insanlar var. Bir e-postayı silmek kolaydır, ancak bunlardan herhangi birini atmak biraz çaba gerektirir.

Omnichannel Örneği: Çok yönlü bir ortamda materyallerinizi bastırmak, işletmenizin pazarlama kampanyasında çok önemli bir rol oynayabilir. Müşterilerin mağazaya girmesine yardımcı olabilir veya onları web sitenize yönlendirmenize yardımcı olabilir.

Grafik ekibimiz, pazarlama kampanyanız için en doğru görselleri hazırlamaktan mutluluk duyacaktır.

Son Söz

Müşteri merkezli entegre bir sistem yaratarak az BT desteği ve çok verim sağlamak artık daha kolay. Omnichannel Pazarlama programında attığınız her adımı ölçüp getirilerini analiz edebilir, satış stratejilerinizi kanallar üzerinden aldığınız etkileşimle yeniden belirleyebilirsiniz. Daha büyük topluluklara hitap edebilir, müşterileriniz için ulaşılabilir olup güncel promosyonlarla çok yönlü iletişim sürecinizi dinamik tutabilirsiniz.

Ekibimiz, şirketinizin faaliyetine göre sizin için en doğru omnichannel stratejisini belirlemek için pazarlama ekibinize yardımcı olmaktan mutluluk duyacaklar.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.