Kurumsal Kimlik Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Kurumsal Kimlik Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Kurumsal kimlik, firmanın şirket içinde ya da şirket dışında duruşunu temsil eden ve müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütünüdür. Aynı zamanda firmanın profesyonel görünmesini sağladığı için müşterilere daha güvenilir bir izlenim bırakır. Bu çalışmaların en temeli kurum ismi ve amblemden oluşan logodur. Bunun dışında kalan bütün görsel iletişim malzemeleri logo tasarımı baz alınarak şekillenir.

Kurumsal kimlik hem B2B pazarlama hem de B2C pazarlama alanında firmayı görünür kılarak müşteriler arasındaki bilinirliğini arttırdığı için de oldukça önemlidir. En temel reklam çalışması olduğundan kurumsal kimliği olmayan bir firma için tanınmak ve büyümek neredeyse imkansızdır. Oysa iyi tasarlanmış bir marka kimliği müşterilerin gözünde firmaya itibar kazandıracağı için her zaman akılda kalıcı olup pazarlama faaliyetlerini arttıracaktır.

Kurumsal kimlik çalışmaları arasında logodan ofis dizaynına, çalışanların kıyafetlerinden araç üstü giydirmeye, antetli kağıttan tabelaya, web sitesinden ambalaj dizaynına kadar her bir çalışmanın ne ölçüde, nasıl kullanılacağı belirlenmiştir. Kurumun bütün kimlik sistemini içeren kılavuza “Kurumsal Kimlik Kılavuzu” (Corporate Identity Manual) denir.

Kurumsal kimlik oluştururken ilk yapılması gereken kurumun renklerinin belirlenip logosunun tasarlanarak bir logotype oluşturulmasıdır. Logotype kurumun kimliğinin en önemli parçasıdır. Kurumu akılda kalıcı, etkili ve güçlü kılan logosunun görünümüdür. Logotype oluşturulduktan sonra kurumun şirket içinde ve dışında kullanacağı diğer basılı malzemelerin de logotype için oluşturulan yapının özelliklerine ters düşmeyecek bir şekilde hazırlanması gerekir.

Özgün bir şekilde hazırlanan bir kurumsal kimlik firmanın başarısı ve itibarı için son derece önemlidir. Varolan logoların kendisini ya da benzerlerini kullanmak, başka firmaların renklerini ya da imajlarını taklit etmek onlara yatırım yapmak demektir. Bu nedenle oluşturulacak kimliğin benzersiz ve firmanın kendisini temsil edecek şekilde hazırlanması gerekmektedir.

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde firmalar mümkün olduğunca alanlarında uzman profesyonellerle çalışmalıdır. Çünkü marka kimliği zaman içinde değiştirilen bir çalışma değildir. Ufak dokunuşlar ve ayrıntılar dışında çok fazla değişiklik yapmak hem zahmetli hem de geriye saran bir süreç olacaktır. Yeniden hazırlanan marka kimliği firmayı yeni bir kurum gibi lanse edeceğinden tecrübe ve prestij kaybına neden olacaktır. Bu nedenle firmayı tam olarak yansıtan ve vermek istediği mesajı, vizyonunu, misyonunu ve tecrübesini içeren detaylı bir çalışma yapılmalıdır. Kurumsal kimlik kurumun imzası ve yüzüdür, bu nedenle firmayı en iyi şekilde yansıtmalıdır.

Kurumsal Kimlik Tasarım Aşamaları

Bir kurumsal kimlik tasarlanırken firma ve tasarımcılar genellikle üç aşamada sonuca ulaşırlar. 

  • İlk aşama yapılacak işlerin belirlenmesidir. Firma, tasarımcıya hangi ürünleri istediğini, neyin ön planda tutulacağını ve firmanın genel özelliklerini iletir. Tasarımcı firmanın isteklerine uygun olarak güncelliği de göz önüne alıp tasarımları üzerinde çalışır.
  • İkinci olarak tasarımcı üzerinde çalıştığı işleri firmaya sunarak onayını alır. Bu aşamada gerekiyorsa firmanın önerilerine uygun olarak düzenlemeler ve çalışmalar yapılır. 
  • Ve son olarak tasarımcının ve firmanın üzerinde anlaştığı çalışmalar için basım ve dağıtım süreci başlar.
Kurumsal Kimlik Tasarım Aşamaları

Kurumsal Kimlik Nelerden Oluşur?

  • Amblem Tasarımı ve Kullanım Şekilleri
  • Logo Tasarımı ve Kullanım Şekilleri
  • Teknik Bilgiler; Ölçülendirme ve Kullanım Boyutları
  • Renkler ve Kullanım Alanları
  • Kartvizit
  • Antetli Kağıt / Antetli Devam Kağıdı (Soft&Hard Copy)
  • Diplomat Zarf
  • Torba Zarf
  • Fatura
  • İrsaliyeli Fatura
  • Sevk İrsaliyesi
  • Gider Pusulası
  • Tahsilat ve Tediye Makbuzu
  • Özel Fatura (İhracat Kayıtlı Fatura)
  • Muhasebe Formları (Kasa Fişi, Tahsil Fişi)
  • Teklif ve Sipariş Fişi
  • İş Takip Fişi
  • Dönkart
  • Davetiye ve Tebrik Kartları
  • Dosya (Cepli Tanıtım Dosyası)
  • Fax Formu
  • Tanıtım ve Reklam Filmleri (Özel İstek Üzerine)
  • Gazete İlan ve Reklamları
  • Dergi İlan ve Reklamları
  • Basın Duyuruları
  • Eleman İlanları
  • Katalog Tasarımı
  • İnsert Tasarımı
  • Broşür Tasarımı
  • Dergi ve Tanıtım Bülteni
  • El İlanı
  • Kağıt Afiş
  • Tebrik, Teşekkür, Onur Belgeleri ve Sertifikalar
  • Sticker
  • CD Stickeri ve Zarfı
  • Adisyon Fişi
  • Menü Tasarımı
  • Rezervasyon Kartı
  • Ajanda
  • Takvim, Masa Takvimi ve Masa Sümeni
  • Bloknot
  • Küp Bloknot
  • Saat
  • Anahtarlık
  • Mousepad
  • Yemek Servis Altlığı
  • Peçete
  • Tabak Altlığı
  • Kalem ve Kalem Seti
  • Bez Afişler
  • Bayrak
  • Flama
  • Rollup
  • Kürsü ve Kürsü Arkası
  •  Stand
  • Billboard
  • Örümcek Stand
  • Kurum İçi Görseller
  • Bina Giydirmeler
  • Araç Giydirmeler
  • Şapka
  • Önlük
  • İş Tulumu
  • T-shirt
  • Polo
  • Yaka İğnesi
  • Kol Düğmesi
  • Kurum Dış Tabelası
  • Kurum Hoşgeldiniz Tabelası (Sekreter Arkası)
  • Yönlendirme Levhaları
  • Şirket İçi Departman Levhaları, Kapılıklar
  • Plaket
  • Başarı Ödülleri (Altın Adam Gibi)
  • Kutu
  • Koli
  • Çanta
  • Naylon Poşet
  • Kağıt Poşet
  • Ürün ve Fiyat Etiketleri
  • Power Point Sunum Şablonu Tasarımları
  • Keynote Sunum Şablonu Tasarımları
  • E-posta İmza Tasarımları
  • Mailing Yapılırken Kullanılacak Şablonların Tasarımları
Kurumsal Kimlik Markalar İçin Ne İfade Etmeli?

Neden Kurumsal Kimliğe İhtiyacınız Var?

Marka Kişiliği

Bir kurumsal kimlik, markanızın değerlerinin ve “kişiliğinin” görsel temsilidir. Kimlik tasarımı temel olarak markanızın tonunu belirler ve kitlenizdeki belirli duyguları uyandırmak için kullanılır. Marka kimliğiniz, şirketinizin genel mesajını iletmek ve iş hedeflerinizi tanıtmak için tasarlanmalıdır.

Farklı Tasarım

Kurumsal kimliğiniz, sektörünüzde ayırt edilmenize ve markanızın doğru bir şekilde konumlandırılmasına yardımcı olur. Profesyonel bir ekip tarafından tasarlanan kreatif bir marka kimliği tasarımı, pazarınızdaki potansiyel müşterilerin dikkatini çekmenize yardımcı olacaktır.

Tutarlı Mesaj

Kurumsal imajınızı geliştirmek istiyorsanız, tüm kurumsal kimlik materyallerinizde tutarlı bir mesaj oluşturmanız gerekir. Her parça, aynı temel stillere ve tasarım öğelerine sahip olmalı ve uyumlu bir kimlik kiti oluşturmalıdır.

Neden Kurumsal Kimliğe İhtiyacınız Var?

Farkındalık Yaratmak

Kurumsal kimlik kiti oluşturmak, markanızın bilinirliğini artırmaya yardımcı olan tüm pazarlama materyallerinizin ön planda olmasını sağlar. Markanızın pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirdiğiniz tüm fuar ve etkinliklerde, hedef kitlenizle daha fazla temas kurabilir ve daha akılda kalıcı olabilirsiniz.

Marka Sadakati

Etkin bir marka kimliği hedef kitleniz ile aranızda bir bağlantı kurmanızı sağladığı için müşteri sadakati ve markanıza güven duyulmasına yardımcı olur.

Kurumsal Kimlik Örnekleri

Kurumsal kimlik oluştururken ilk yapılması gereken kurumun renklerinin belirlenip logosunun tasarlanarak bir logotype oluşturulmasıdır. Logotype kurumun kimliğinin en önemli parçasıdır. Kurumu akılda kalıcı, etkili ve güçlü kılan logosunun görünümüdür. Logotype oluşturulduktan sonra kurumun şirket içinde ve dışında kullanacağı diğer basılı malzemelerin de logotype için oluşturulan yapının özelliklerine ters düşmeyecek bir şekilde hazırlanması gerekir.

Özgün bir şekilde hazırlanan bir kurumsal kimlik firmanın başarısı ve itibarı için son derece önemlidir. Varolan logo tasarımların kendisini ya da benzerlerini kullanmak, başka firmaların renklerini ya da imajlarını taklit etmek onlara yatırım yapmak demektir. Bu nedenle oluşturulacak kimliğin benzersiz ve firmanın kendisini temsil edecek şekilde hazırlanması gerekmektedir. Aşağıda size fikir verecek kurumsal kimlik örnekleri mevcut, bu konseptler oluşturduğunuz tasarım için size bir başlangıç noktası olabilir.

Bir Kurumsal Kimlikte Olması Gereken Ana Materyaller

Logo

Basılı ya da dijital bütün materyallerde markanızı temsil eden ve en temel kurumsal kimlik unsuru olan logo, markanızın hedeflerini ve değerini en iyi şekilde yansıtmalıdır.

Web Sayfası

Dijital pazarda şirketinizin merkezi sayılan websiteniz, tasarımından renklerine, ödeme sayfasından ürün/hizmet tanıtımına kadar fiziksel şirketinizde ve sunduğunuz hizmetle uyumlu olmalıdır.

Kartvizit

Şirket çalışanlarınız için imza niteliğinde olan kartvizitler hem çalışanların hem de kurumsal imajınızın bütünlüğünü pekiştirmek ve sektörde bilinirliğinizi artırmak için kullanacağınız prestij unsurlarıdır.

E-Posta İmzası

Bütün basılı ve dijital materyallerde olduğu gibi e-postalarınız da kurumsal bütünlüğünüze uygun bir tasarımla düzenlenmelidir.

Ambalaj

Sunduğunuz ürünlerin özelliklerini ve markanızın kimliğini temsil eden ambalajlar pazarda en görünür yüzünüz olduğu için kurumsal kimlik kılavuzunda belirlenmiş unsurlar dahilinde bütünlüğünüzü koruyacak şekilde tasarlanmalıdır.

Kırtasiye Malzemeleri

Kağıt, zarf, not defteri, fatura gibi kırtasiyeler için ayrı ayrı belirlenmeli ve tasarımlar, markanızın bütünlüğü göz önünde tutularak oluşturulmalıdır.

Tabela

İşletmenizin kendi binasında ya da reklam panolarında kullanılacak tabela, markanızın kimlik kılavuzunda belirlenen özelliklere göre hazırlanmalıdır.

Promosyon Ürünleri

Promosyon ürünleri halka ilişkiler sürecinin en önemli materyallerindendir. Doğrudan satış ya da tanıtım odaklı olan promosyonlar marka kimliğinizi tanıtmanıza ve bilinirliğinizi artırmanıza olanak sağlar.

Baskı Materyalleri

Broşür, katalog, el ilanı gibi basılı olarak kullanılan ve tanıtım ya da duyuru amacıyla hazırlanan materyaller, kurumsal kimlik kılavuzunda belirlenen kurallara göre tasarlanmalıdır.

Kurumsal Kimliğin İş Dünyasındaki Önemi

Kurumsal kimlik bir marka yaratırken en çok üzerinde durulması gereken yerdir. Kurumsal kimliğini tamamlamış olan markalar, tüketici tarafından kolayca hatırlanacak ve tanınacaktır. Örnek vermek gerekirse Coca-Cola’nın Coca-Cola olduğunu anlamamız için sadece siluetini görmemiz yeterlidir. Markanın kurumsal kimliğinin tamamlanması ve geniş kitleler tarafından kabul edilerek kolayca hatırlanmasını sağlamıştır.

Kurumsal kimlik iş dünyasında markanın yerini belirlerken sektörde paydaşlarından sıyrılarak fark edilmesini sağlar. Aynı zamanda markaların başarılı olmasında büyük bir rol oynar. Markanın bilinirliğini ve güvenini artırarak tüketici kitlesiyle, çalışanlarıyla güçlü bir bağ kurmasına olanak sağlar.

Kurumsal Kimliğin Marka Algısı ve Güven Üzerine Etkisi

Güçlü bir kurumsal kimliğe sahip olmak güçlü bir marka ve güven algısına da sahip olmanızı sağlar. Tüketicinin markanıza karşı davranışlarını, düşüncelerini ve satın alma kararanı etkileyecek olan marka algısı oldukça önemlidir. Markanıza duyulan güven, tüketici davranışlarını olumlu yönde etkileyecektir. Hedef kitleniz alacağı hizmeti ya da ürünü markanıza duyduğu güven ile düşünmeden tercih edecektir. Kurumsal kimliğinize yer alacak güçlü fontlar, karakterler, renkler ve logo tasarımı ile hedef kitlenizdeki güven duygusunu pekiştirebilirsiniz. Özgün bir kurumsal kimlik, müşteri sadakatini artırarak sektörde tutunmanızı ve güçlü bir marka imajı yaratmanızı sağlar.

Güçlü bir örnek vermek gerekirse; günümüzde elma dediğimizde hepimizin aklında tek bir marka canlanır. Apple markasının güçlü ve benzersiz kurumsal kimliği tüketicilerin davranışlarını olumlu yönde etkilemiştir. Tüketicileri ile kurdukları sadakat sayesinde marka piyasaya çıkardığı her yeni ürününü, tüketicinin düşünmeden satın almasını sağlar.

Kurumsal Kimligin Marka Algisi Ve Guven Uzerine Etkisi

Tutarlılık ve Tanınmanın Gücü

Kurumsal Kimlik Just Do It

Markaların güçlü bir imaj oluşturması için kurumsal kimliklerinde tutarlı olmaları çok büyük önem taşır. Markanın vizyonunu, misyonunu, düşüncelerini, hedeflerini ve değerlerini dış dünyaya yansıtan kurumsal kimlik marka imajının bütünlüğünü korur. Farklı mecralarda farklı sloganlar, fontlar ve birbirini desteklemeyen tasarımların ve renklerin kullanılması markanın tanınmasını zorlaştırır. Markanın her alanda kendisini aynı şekilde yansıtması yani kurumsal bir dil kullanması tüketici tarafından fark edilmesini ve daha iyi tanınmasını sağlar.

Kurumsal kimliklerinde tutarlılık gösteren markalar tüketici tarafından daha hızlı tanınarak sektörde daha sağlam bir yer edinirler. Nike markasının hemen hemen her reklam kampanyasında kullandığı yani sürekli tekrar ettiği ve marka imajını güçlendiren “Just Do It” sloganı bunun için verilebilecek en iyi örneklerden birisidir. “Just Do It” sloganını duyduğunuz zaman direkt olarak Nike markası aklınıza gelecektir. İşte bu tanınmanın gücüdür.

Kurumsal Kimlik Ajansı

Kurumsal Kimlik Ajansı Nedir?

Günümüzde neredeyse bütün firmaların kullandığı kurumsal kimlik, markanın vizyonunu ve misyonunu yansıtan ve marka kimliğini oluşturan önemli bir kılavuzdur.

Kurumsal kimliğin oluşturulma süreci oldukça kapsamlı ve yaratıcı unsurların birleşmesi sonucu ortaya çıkan bir süreçtir. Bu süreç, kurumsal kimlik konusunda uzmanlaşmış kurumsal kimlik ajansları tarafından yapılır. Kurumsal kimlik ajansı, markanın ihtiyaç ve beklentilerini profesyonel süreçle birleştirerek markanın istediği kurumsal kılavuzu oluşturmakla sorumludur.

Kurumsal kimlik ajansları, kurumsal kimliğin birkaç grafikten oluşmadığını, çok daha kapsamlı bir anlatımla markanın ruhunu yansıtan bir marka değeri oluşturulması gerektiğini göz önünde bulundururlar.

Şirketlerin hedefledikleri kitleyle iletişim kurma ve bilinirliklerini artırma yollarından biri marka kimliği oluşturmaktır. Bu nedenle bir kurumsal kimlik ajansı, projeye başlarken markayı analiz ederek doğru bağlantılar ışığında marka değerini içeren bir kılavuz oluşturmalıdır.

Neden Bir Kurumsal Kimlik Ajansına İhtiyaç Vardır?

Kurumsal kimlik, kurumun tarihsel, coğrafik, yönetimsel bütün süreçlerini kapsayan ve markayla hedef kitlesi arasında bir bağ oluşmasını sağlayan önemli bir çalışmadır. Marka kimliği projesi, uzman kişiler tarafından yapılan araştırma ve analiz süreçleri sonunda tamamlanır.

Kurumsal kimlik ajansı, kurumsal kimliğin uzun süre kullanılan, marka için değer yaratan ve halkla ilişkiler sürecinde etkin bir çalışma olduğunun bilincindedir. Kurumsal olmak, şirketlerin var olduğu her alanda tek bir yüze sahip olarak bilinirliklerini artırmaları ve marka itibarını güçlendirmeleri anlamına gelir. Bu noktaların farkında olan şirketler, kurumsal kimlik çalışmasının logonun çeşitli materyallerde kullanılmasından çok daha kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısıyla yapılması gerektiğinin farkındadırlar.

Büyük markaların yarattığı ve markanın imzası niteliğinde olan kurumsal imajın altında, bir Kurumsal Kimlik Ajansı tarafından yapılmış detaylı çalışmalar vardır.

Markanız hakkında net bir mesaj vermek, farkındalık yaratmak, itibar yönetimi yaparak marka değeri oluşturmak istiyorsanız kurumsallığın gücünü ciddiye alan, uzman bir kurumsal kimlik ajansı ile çalışmanız gereklidir.

Kurumsal kimlik, firmanın şirket içinde ya da şirket dışında duruşunu temsil eden ve müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütünüdür.
Kurumsal kimlik oluştururken ilk yapılması gereken kurumun renklerinin belirlenip logosunun tasarlanarak bir logotype oluşturulmasıdır. Logotype kurumun kimliğinin en önemli parçasıdır. Kurumu akılda kalıcı, etkili ve güçlü kılan logosunun görünümüdür.

Kurumsal kimliğin oluşturulması için birden fazla unsurun yaratıcı bir şekilde bir araya gelmesi gerekir. Kurumsal kimliği oluşturan ana öğelerden bazıları şunlardır:

  • Logo
  • Web Sayfası
  • Kartvizit
  • E-Posta İmzası
  • Tabela
  • Kırtasiye Malzemeleri
  • Ambalaj
  • Promosyon Ürünleri
  • Baskı Materyalleri

Bir kurumsal kimlik tasarlanırken firma ve tasarımcılar genellikle üç aşamada sonuca ulaşırlar. İlk aşama yapılacak işlerin belirlenmesidir. Firma, tasarımcıya hangi ürünleri istediğini, neyin ön planda tutulacağını ve firmanın genel özelliklerini iletir. Tasarımcı firmanın isteklerine uygun olarak güncelliği de gözönüne alıp tasarımları üzerinde çalışır.

İkinci olarak tasarımcı üzerinde çalıştığı işleri firmaya sunarak onayını alır. Bu aşamada gerekiyorsa firmanın önerilerine uygun olarak düzenlemeler ve çalışmalar yapılır.

Ve son olarak tasarımcının ve firmanın üzerinde anlaştığı çalışmalar için basım ve dağıtım süreci başlar.

Kurumsal kimliği güçlü olan markalar çalışanların şirket kültürüne daha sıkı bağlanmasını, daha özverili çalışmalarını ve yüksek performans göstermelerini sağlar. Şirketin kimliği ile gurur duyan çalışanlar duygusal anlamda şirketleri ile bağlılık kurarak motive olurlar.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.