Yazı tipi şirketi Monotype, Helvetica‘yı ilk olarak 21. yüzyıla yeni bir görünüm vermek için yarattıktan 60 yıl sonra tekrar elden geçirdi.
Monotype’ın yazı yönetmeni Charkes Nix’in öncülüğünü yaptığı Helvetica’nın, yeniden tasarımı, İsviçreli tasarımcı Max Miedinger’in 1957’de yarattığı yazı tipine yeni bir bakış açısı getiriyor. Helvetica Now olarak adlandırılan, 48 yazı tipi ve 3 boyuttaki (Micro, Text, Display) yeni yazı tipi ailesi, dijital grafik tasarımda kullanım için orijinal sürümü optimize etmek ve markalama için daha fazla esneklik ve geliştirilmiş okunaklık sağlamak için tasarlandı.
Nix, Dezeen’e “Yazı tipinin eski sürümleri bazı önemli alanlarda eksikti.” dedi. “Helvetica Now, Helvetica’yı kullanan markaların bilinçli ve bilinçsizce yıllarca karşılaştıkları okunaklık ve stil zorluklarını çözüyor.”
Nix tarafından “screen-first font” olarak tanımlanan güncellenmiş yazı tipi, ek alternatif karakterler ve tipografik araçlar içerir.
1950’lerde yaratılmasından bu yana, Helvetica’nın tasarımı birkaç yenilemeden geçti. Ancak, Helvetica’nın son büyük yeniden tasarımı 35 yıl önce idi. Nix, güncellemenin gecikmiş olduğuna inanıyor.