0
Sosyal Medya Trendleri Nasıl Ortaya Çıkar?
Sosyal medya on yılı aşkın bir süredir hayatımızda var olan bir olgu. Akıllı telefonların ve iletişim teknolojisinin gelişmesiyle hayatlarımızda daha etkin olmaya da devam ediyor. Kullandığımız uygulamaların devamlı güncellenmesi ile her sene kullanıcılarına birçok yeni özelliği de sunuyor. Bu kadar...
Clubhouse
Clubhouse özel bir sosyal medya platformudur. En bilinen ve spesifik olan özelliği yazılı ya da görüntülü değil sesli yayını temel almasıdır.
CRM
Genel olarak diğer pazarlama türleri gibi stratejik bir girişim olan CRM, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi sunarak müşteri sadakati oluşturmak ve kâra yönelik adımlar izlemek olarak tanımlanabilir. Müşterinin bütün yaşam döngüsünü kapsayan CRM, temelde bir pazarlama stratejisidir. Diğer stratejiler gibi marka değeri...
Hesap Tabanlı Pazarlama (ABM) Nedir?
Hesap Tabanlı Pazarlama ya da Account Based Marketing (ABM), pazarlama kaynaklarının belirli hesaplara odaklanarak faaliyet göstermesidir. Hesap tabanlı pazarlama stratejisinin amacı bir hedef belirleyerek pazarlama faaliyetlerini bu hedef hesap üzerine yoğunlaştırmaktır. Böylece yürütülen pazarlama faaliyetleri hedeflenen hesap için kişiselleştirilir. Hesap...
Net Promoter Score
Net Promoter Score ya da NPS, müşterinin bir markaya veya markanın sunduğu ürün veya hizmete olan bağlılığını ölçmek için kullanılan bir endeks, bir puanlama sistemidir.
Marka Yaratma
Marka yaratma, bir şirketin kuruluş aşamasından itibaren çizdiği yol haritasının ilk durağıdır. Sunulacak ürün veya hizmetin başarılı bir grafiğe sahip olmasının altında marka yaratma stratejileri yatar. Bu nedenle marka yaratma faaliyetleri pazarlama çalışmalarının ilk sırasında yer alır. Günümüzde başarılı bir...
Marka Konumlandırma
Teknik olarak marka konumlandırma, markanın tarifidir diyebiliriz. “Bu marka hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusuna herkes farklı bir cevap verebilir ama bu cevapların genel bir ortalaması alındığında marka hakkında ortaya çıkan genel kanı, markanın kim olduğunu gösterir. Serbest pazarlarda aynı ürün veya...
Başarılı Bir Pazarlama Stratejisi: K-Pop
Asya Kaplanları Asya ülkelerinin çoğunun dünyanın en büyük ekonomilerine ve teknolojilerine sahip olduğu tartışma götürmez bir gerçektir. Ancak asıl önemli kısım, yakın zamanda büyük savaşlar ve felaketler yaşayan bu ülkelerin, bu kadar kısa zamanda nasıl dünyanın en büyükleri arasında yer...
Double Jeopardy Law
“Çifte Yargılama” olarak çevirebileceğimiz Double Jeopardy, deneysel olarak oluşan hukuksal bir terim, bir yasadır. Double Jeopardy Yasası’na göre bir kişi aynı suç fiili nedeniyle birden fazla kez yargılanamaz. Basit bir örnekle açıklamak gerekirse; cinayet işleyen bir adam hem cinayetten hem...
Kriz Durumunda Pazarlama ve Satış
Karar mekanizmamızın neredeyse iflas ettiği, küresel bir kriz yaşadığımız bu dönemde şirketlerin hayatta kalmak için gereksinim duyduğu en büyük olgu karar mekanizmalarının duyguların altında ezilmemesi. Bu karar mekanizmalarının da güç aldığı yer ise şu anda içinde bulunduğumuz duruma tepki veren...
Mental Model
Birçok yerde rastlayabileceğiniz mental model ya da zihinsel model olarak anılan kavram aslında nedir? Her yerde rastladığımız sıradan tanımlamalar ve anlatımlar oldukça entelektüel ve anlaşılması zor bir dil içerdiğinden çok da gerekli bir bilgi olmadığını düşünebilirsiniz. Ama aslında yüzyıllardır sorgulanan...
Reklam Nedir? Şirketinizi Nasıl Geliştirir? 📢
Bir ürün veya hizmetin tanıtılması, duyurulması amacıyla yapılan faaliyetlerin tümüne reklam denir. Belirli bir ürün veya hizmete dair oluşturulan bilgiler bütününün, belirlenen ya da hedeflenen bir kitleye iletilmesini sağlayan reklam faaliyetleri ikna edici ve dikkat çekici unsurları temel alır. Kitlesel...
Pazarlama Nedir? Satışlarınızı ve Kârlılığınızı Artırın
Pazarlama genel olarak bireysel ya da toplumsal ihtiyaçları karşılamak için tasarlanan ürün ya da hizmetin üretimi, dağıtımı, fiyatlandırması, promosyonu ve geri bildirim sürecini içeren planlamaların tümüdür. Bu faaliyetlerin hem organizasyonun hem de hedeflenen kitlenin çıkarlarını koruması ve ihtiyaçlarını karşılaması beklenir....
Hubspot Nedir? Bütüncül Pazarlama, Satış ve Hizmet Platformu
Hubspot bir pazarlama otomasyonudur. Bu otomasyon şirketlerin dijital süreçlerine yön veren ve inbound pazarlamaya dair yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Ayrıca pazarlama sektörünün gelişimini etkileyerek yeni bir düzenle bütün pazarlama, satış ve hizmet faaliyetlerini bütüncül bir platformda birleştirmiştir. HubSpot 2006...
3 Horizons Model
Şirketler olgunlaştıkça inovasyon arayışları sekteye uğradığı için zamanla büyüme oranları düşer. Tutarlı bir büyüme seviyesine ulaşmak isteyen şirketler, gelecekte olmak istedikleri yeri göz önünde bulundurarak mevcut plan ve stratejilerini uyarlamak zorundadır. Büyüme ekseninin en önemli öğretilerinden biri olan 3 Horizons...