Belirli görüntü karelerinin arka arkaya birleştirilmesiyle ve kullanıcıların dünya üzerindeki herhangi bir olay veya bir konu hakkında veya tasarım programlarıyla yapay olarak oluşturulabilen birleşik görüntü dizileri “video” kavramının dünya üzerindeki belki de en büyük paylaşım destekçisi YouTube, herhangi bir videoyu ortak bir platform üzerinden izleyebilmemize olanak sağlamıştır.
15 Şubat 2005’te eski 3 PayPal çalışanı tarafından kurulan bu platformun günümüzde ne denli popüler olabileceği ön görülerek 2006 yılında Google tarafından satın alınmıştır. Dünya üzerindeki herhangi bir kullanıcının video veya videolar yüklemesine olanak sağlayan YouTube platformu, gün geçtikçe milyarlarca videoya ulaşan bir kütüphaneye dönüşmüştür. Google’dan sonra en büyük 2.arama motoru olarak da geçen YouTube, bu denli popülerliğinden dolayı b2b reklam stratejilerinin de önemli bir adımı olmuştur.
Çektiğiniz veya tasarım programlarında yarattığınız herhangi bir videoyu dünya üzerindeki herhangi bir bölgedeki herhangi bir demografik kesime tanıtabilmenize olanak sağlayan Youtube Ads, geleneksel TV yayıncılığındaki reklamların işlevlerini dijital ortama optimize etmiş ve video içeriği üreticilerinin ürettikleri videoları kolayca ve büyük kitlelere tanıtabilmelerine olanak sağlamıştır.
Reklam verme konusunda, reklamı izleyecek olan kullanıcılarını da düşünen Google, reklam verenlere bir takım zorunlu opsiyonlar sunmaktadır. Bu opsiyon çeşitlerine göre reklam videonuzu düzenlemeniz ve hangi amaçla reklam verecekseniz doğru opsiyonu bulup o stratejide ilerlemeniz gerekmektedir.
İçerik Haritası
ToggleYouTube Reklam Biçimleri
Yayın İçi TrueView Reklamlar
Bu tür reklamlar; bir videodan önce, video oynatılırken veya video sonunda oynatılabilir. Yayın içi TrueView reklamların 5 saniye zorunlu gösterilme süresi vardır. Hedefiniz bu 5 saniye içinde gerekli mesajı vermek olmalı veya izleyiciyi 5 saniye içinde etkileyerek reklamın diğer kalan kısmını izlemesini sağlamak olmalıdır.
Reklam ücretlendirmesi konusunda 2 tür seçenek mevcut:
- Eğer GBM (Görüntü Başına Maliyet) teklifini kullanmayı seçerseniz, izleyici video reklamınızın ilk 30 saniyesini izlediğinde veya video reklam üzerinden herhangi bir etkileşimde bulunduğunda (video üzerindeki butonlara tıklamak gibi) bir ücret ödersiniz.
- Eğer BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet) teklifini kullanmayı seçerseniz, gösterimlere dayalı ödemeler gerçekleştirirsiniz. Yani reklamınızın kullanıcılara gösterildiği her 1000 gösterimden birinde ödeme yaparsınız.
TrueView Discovery Reklamlar
TrueView Discovery reklamlar; ilgili Youtube videoların yan kısımlarında, YouTube arama sonucu ekranında veya mobil cihazlarda YouTube ana sayfalarında gözükür. Anahtar kelimelere göre verilen bu reklamlar, belirlediğiniz kelimelerle alakalı aramalarda reklam olarak gösterilmenize olanak sağlar.
Reklamınız, videonuzun küçük bir resmi ve altında açıklama olarak gözüken birkaç satırlık metin şeklinde gösterilir. İzleyicinin tıklama hedefi bazlı çalışan bu reklamlar, ücretlendirme konusunda da Tıklama Başına Maliyet stratejisi kullanılır.
Bumper Reklamlar
Bu tür reklamlar 6 saniye veya daha kısa bir süre ile sınırlandırılmış reklamlardır. Reklamınızın hikayesi, ürün bilgisi, kısa açıklamaları ve markanızı tanıtma gibi kısımları bu süre içerisinde olmalı ve reklamverenler izleyiciye mesajınızı en ilgi çekici şekilde vermelidir.
Ürün tanıtımları, etkinlik duyuruları gibi konularda doğru tercih olabilecek Bumper reklamlar, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayan ve markanızla ilgili farkındalığı arttırmak için oluşturulan video biçimleridir.
Reklam ücretlendirmesi gösterimlere bağlı olarak yapılır. BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet) teklif stratejisiyle yönetilen Bumper reklamlarda, her 1000 gösterimden birinde ödeme yapılır.
YouTube’da Nasıl Reklam Verilir?
İlk Adım: Kampanya Alt Türü Seçme
Bu adımda kampanyanıza uygun hedeflerden birini seçmelisiniz. Reklam videonuzun uzunluğuna, reklam hedefinize, vermek istediğiniz mesaja göre bir reklam biçimi belirleyip o şekilde ilerlemeniz gerekmektedir.
İkinci Adım: Kampanya Adı ve Bütçe Stratejisi Belirleme
Reklam videonuz için uygun olan hedefi belirledikten sonra kampanyamıza bir isim vermeli ve bütçemize uygun olan bir ödeme stratejisi belirlemeliyiz:
Daha sonra bir teklif verme stratejisi belirlemeliyiz:
Hemen altındaki “Bütçe ve tarihler” menüsünden toplam bütçemizi girmelisiniz. Eğer isterseniz reklamınızın başlangıç ve bitiş tarihlerini de ayarlayabilirsiniz:
Üçüncü Adım: Reklam Lokasyonu ve Demografik Bilgiler
Bu kısımda, reklamımız manuel olarak ayarlayabileceğimiz özel bir lokasyonda gösterilir, belirli demografik hedef kitle belirleyip reklamı sadece o kitlenin görmesini sağlanır. Bu şekilde daha doğru bir reklam hedeflemesi gerçekleştirebilir ve bütçe konusunda da büyük tasarruflar sağlayabiliriz.
Dördüncü Adım: Cihazlar ve Reklam Zaman Planlaması
Sayfanın en alt kısmında görülen “Ek Ayarlar” sekmesinden ulaşabileceğimiz bu ayarlar; reklam videosunun hangi cihazlarla sınırlı tutulacağını (bilgisayarlar, cep telefonları, tabletler, TV ekranları) belirlememizi sağlar.
Reklam zaman planlaması ile reklamları hangi saatlerde yayınlamak istediğimizi belirlememizi sağlar. Bu şekilde lokasyonumuzdaki izleyicilerin YouTube üzerinde çok aktif olmadığı saat aralıklarında reklamı göstermeyerek bütçe açısından tasarruf sağlayabiliriz:
Tüm bu adımları tamamladıktan sonra karşımıza bir “Onay” penceresi gelecektir. Bu onay penceresinde reklam hakkındaki bilgileri kontrol ettikten sonra “Kaydet ve Devam Et” tuşuna basın.
Sayfa sizi otomatik olarak Google Ads paneline yönlendirecek. Burada bir reklam grubu oluşturduktan sonra reklam videonuz için gerekli video ve metini oluşturmanız gerekmektedir. Bu adımları da sağladıktan sonra reklam videonuz yayınlanmak için hazır duruma gelecektir.
Youtube Reklamı Verirken Dikkat Edilmesi Gereken Püf Noktalar
- Samimi ve farklı bir dil kullanın: Günümüzün dijital dünyasında gün içinde milyonlarca içerik üretiliyor ve buna paralel olarak içerik stillerinin çeşitliliği de artıyor. Önemli olanın “farklı olanı yapmak” olan günümüz dijital dünyasında, reklamınızı izleyicinin ilgisini çekecek kadar farklı ve izleyicinin duygularını harekete geçirecek kadar samimi olmalıdır. Genellikle izleyicilerin reklam izlemekten nefret ettiklerini düşünecek olursak, reklam videonuz ile rakiplerinize göre bir artı sağlayabilirsiniz.
- Etkileşim hedefinizi iyi belirleyin: Reklamınıza denk gelen kullanıcının reklam videonuzla etkileşime girmesini sağlayın. “Kanalımıza Abone Olun”, “Web Sitesini Ziyaret Edin”, “Daha Fazla Bilgi Alın” gibi etkileşim butonlarıyla kullanıcıları teşvik edin.
- Etkileyici Olun: Reklamınızı göstermeniz için zamanınız sınırlı olacaktır. Bu yüzden videonuzun ilk saniyesinden mesajınızı güçlü şekilde vermeli ve bir nevi izleyiciyi reklamınızı izlemeye ikna etmelisiniz.
- Tanıtım testleri yapın: Reklamınızı verirken ilk seferde doğru kitle ve lokasyonu belirleyememiş olabilirsiniz. Bu tür sorunların önüne geçmek için video reklamınızı farklı kitleler ve cihazlar üzerinde test edin. Sizin için en doğru yöntemi bu şekilde bulabilir ve bu doğrultuda reklam stratejinize yön verebilirsiniz.