B2B Pazarlama

B2B Pazarlama

B2B pazarlama, daha b├╝y├╝k sat─▒┼č hedefleri olan ve pazarlama faaliyetlerini sat─▒n almac─▒lar, ├╝st y├Ânetim gibi yetkili ki┼čilere odaklayan geni┼č bir aland─▒r. Dolay─▒s─▒yla yap─▒lan reklam ve kampanya gibi aktiviteler hedef kitlenin ├Ânceliklerine g├Âre ┼čekillenir.

B2B pazarlama, ┼čirketlerin kurumsall─▒─č─▒n─▒ ve prestijini ├Ân planda tutan bir s├╝reci kapsar. ┼×irketlerin m├╝┼čterinde b─▒rakt─▒─č─▒ izlenim, son kullan─▒c─▒ya g├Âre ├žizdi─či imaj ve ┼čirket i├ži personelde yaratt─▒─č─▒ d├╝┼č├╝nce olduk├ža ├Ânemlidir. B2B pazarlama stratejisi olu┼čturulurken b├╝t├╝n bunlar g├Âz ├Ân├╝nde bulundurularak plan yap─▒l─▒r.

Kurumsal bir organizasyonun pazarlama yaparken uymas─▒ gereken temel kurallar vard─▒r. Bunlar; sat─▒┼člar─▒ art─▒rmak, maliyetleri d├╝┼č├╝rmek ve itibar y├Ânetimi yapmakt─▒r. Bu ├╝├ž temel kural─▒ do─čru uygulamayan B2B ┼čirketler ba┼čar─▒l─▒ olamazlar.

B2B pazar, do─črudan son t├╝keticiye de─čil ├╝retim s├╝recini devam ettiren di─čer ┼čirketlere sat─▒┼č yapan ┼čirketlerden olu┼čur. Mevcut pazarlar aras─▒ndaki en b├╝y├╝k sat─▒┼č hacmi B2B pazarlara aittir. Bu pazarda tek bir m├╝┼čteri bile ├žok b├╝y├╝k bir sat─▒n alma yapabilir.
B2B pazara dahil olan i┼čletmeler sadece ├Âzel ya da ticari i┼čletmeler de─čildir. Kamu kurumlar─▒, h├╝k├╝met organizasyonlar─▒, dernekler ve vak─▒flar, hatta spor kul├╝pleri, ├Âzel etkinlikler gibi bir├žok farkl─▒ i┼čletme ve organizasyon bu pazara dahildir.

Son t├╝keticinin dahil olmad─▒─č─▒ faaliyetleriyle B2B pazarlar, di─čer pazarlardan farkl─▒ i┼č ak─▒┼člar─▒na ve m├╝┼čteri y├Ânetimine sahiptir. Bu nedenle, bu i┼čletmeleri kapsayan ├Âzel pazarlama faaliyetleri vard─▒r.

B2B Pazarlama Ve B2B Pazar

B2B Pazar veya Ticari Pazar

B2B Pazar Veya Ticari Pazar Notlar─▒ ├ťzerinde ├çal─▒┼čan B2B Pazarlama Ekip ├ťyeleri

B2B pazar veya ticari pazar, ┼čirketler aras─▒nda yap─▒lan ticari i┼člemleri ifade eden bir terimdir. ┼×irketler aras─▒ al─▒┼čveri┼č, son t├╝ketici al─▒┼čveri┼či kadar k├Âkl├╝ bir tarihe sahiptir. Ancak ge├žmi┼čte belirli bir s─▒n─▒fland─▒rmaya ya da tan─▒ma sahip de─čildi.

Dijital pazarlama kavram─▒n─▒n ortaya ├ž─▒kmas─▒yla B2B pazar da ┼čekillenmeye ve B2C pazardan ayr─▒lmaya ba┼člad─▒. ├ťr├╝n ya da hizmetin b├╝y├╝kl├╝─č├╝ ve hedef kitlenin farkl─▒l─▒─č─▒ B2B pazarlar─▒n kendine ait pazarlama stratejileri yaratmas─▒n─▒ sa─člad─▒.

Pazarlama faaliyetleri olarak farkl─▒l─▒k g├Âsterse de B2B pazar─▒n temelinde de son kullan─▒c─▒ ihtiya├žlar─▒ tetikleyicidir. Son kullan─▒c─▒ya hizmet veren ┼čirketlerin talepleri ya da ihtiya├žlar─▒ B2B pazar─▒n y├Ân├╝n├╝ belirler. Bu nedenle B2B pazar, son kullan─▒c─▒ ya da t├╝ketici pazar─▒ndan tamamen ba─č─▒ms─▒z de─čildir.

Dijital pazarlama aktivitelerinin artmas─▒ ve dijital pazarlama kanallar─▒n─▒n ├že┼čitlili─či B2B pazarlaman─▒n kapsam─▒n─▒ geni┼čletti. Ortaya ├ž─▒kan s├╝re├ž ├že┼čitlili─či, B2B pazarlaman─▒n kendi ba┼č─▒na bir pazarlama alan─▒ olarak bilinmesini sa─člad─▒. Pazarlama alan─▒nda ├žal─▒┼čan bir├žok ara┼čt─▒rmac─▒ ve pazarlama ajans─▒, odak noktas─▒n─▒ B2B pazarlama olarak belirlemeye ba┼člad─▒. B├Âylece B2B pazar veya ticari pazar, sekt├Ârde t├╝ketici pazar─▒ndan ├žok daha b├╝y├╝k bir kitleye sahip oldu.

B2C pazar─▒nda al─▒c─▒n─▒n ├Âncelikli hedefi k├ór─▒ art─▒rmakt─▒r. B2BÔÇÖde ise k├ór─▒ art─▒rman─▒n yan─▒ s─▒ra maliyeti d├╝┼č├╝rmek de olduk├ža ├Ânemlidir. Hem d├╝┼č├╝k maliyet hem de al─▒nan ├╝r├╝n ya da hizmet ba┼č─▒na d├╝┼čen verimlilik B2B pazardaki sat─▒c─▒lar─▒n ve al─▒c─▒lar─▒n temel prensipleridir.

B2B Pazarlama Nedir?

Business to Business ya da ┼čirketler aras─▒ pazarlama olarak tan─▒mlanan B2B pazarlama, di─čer ┼čirketlere b├╝y├╝k ├Âl├žekli sat─▒┼člar yapan i┼čletmelerin yapt─▒─č─▒ pazarlama faaliyetleridir. B2B pazarlama s├╝re├žleri ├žo─čunlukla B2B Pazarlama Ajans─▒ olarak bilinen dijital ajanslar taraf─▒ndan y├╝r├╝t├╝l├╝r.

B2B pazarlamada en temel hedef, m├╝┼čteri ihtiya├žlar─▒n─▒ kar┼č─▒lamakt─▒r. Ancak B2CÔÇÖden farkl─▒ bir odaklama s├╝recine sahiptir. B2B pazardaki al─▒c─▒lar, ├žok b├╝y├╝k miktarlarda ├╝r├╝n sat─▒n alan ve en az sat─▒c─▒ kadar ├╝r├╝n ├Âzelliklerine h├ókim yetkililerden olu┼čur. Dolay─▒s─▒yla sat─▒c─▒lar─▒n odak noktas─▒nda bireysel olarak m├╝┼čteriler yer al─▒r. Hangi ┼čirketin hangi yetkilisi hedefleniyorsa ona ├Âzel bir pazarlama stratejisi olu┼čturulmal─▒d─▒r.

B2B Pazarlama Nedir?

B2B pazarlama stratejisi olu┼čtururken at─▒lacak ad─▒mlar genel olarak konumland─▒rma, fiyatlama ve tan─▒t─▒md─▒r. Ancak bu ad─▒mlar─▒n i┼čleyi┼č s├╝re├žleri B2CÔÇÖden daha kapsaml─▒ ve karma┼č─▒kt─▒r. Bu nedenle B2B pazarlama ajanslar─▒n─▒n faaliyetlerinin ba┼člang─▒├ž noktas─▒ hedef kitle analizidir. Hedeflenen kitlenin ihtiya├žlar─▒, ├Âncelikleri ve karakteri pazarlama stratejisinin ana hatlar─▒n─▒ olu┼čturur.

Bir├žok kurumsal ┼čirket i├žin B2B pazarlama kavram─▒ hala yeterince anla┼č─▒l─▒r de─čildir. Bu nedenle k├Âkl├╝ ┼čirketlerin bir├žo─ču pazarlama ad─▒ alt─▒nda yanl─▒┼č y├Ânlendirmelerle ba┼čar─▒s─▒z stratejiler y├╝r├╝t├╝r. ┼×irket ne kadar eskiyse dijital pazarlama faaliyetlerine kar┼č─▒ o kadar ├Ân yarg─▒l─▒d─▒r. B2B pazarlama ajanslar─▒ hem bu ├Ân yarg─▒larla m├╝cadele eder hem de y─▒llar i├žinde yer eden teknolojiden uzak bir al─▒┼čkanl─▒─č─▒ k─▒rmaya ├žal─▒┼č─▒r. Dolay─▒s─▒yla B2B pazarlama s├╝recinin ilk ad─▒m─▒ ┼čirketlere dijital pazarlaman─▒n ne oldu─ču a├ž─▒klamakt─▒r.

B2B Pazarlama Stratejileri

B2B pazarlama stratejileri, ┼čirketlerin g├╝├žl├╝ yanlar─▒ndan maksimum fayday─▒ sa─člamak ├╝zere tasarlan─▒r. Sekt├Ârel rekabette ├Âne ge├žmek i├žin ba┼čar─▒l─▒ stratejilerle yola ├ž─▒kmak gerekir. Ba┼čar─▒l─▒ strateji olu┼čturmak i├žin de pazarlama unsurunu do─čru kullanmak ├žok ├Ânemlidir.

Strateji olu┼čturmak, gelece─če y├Ânelik planlamalar─▒n yol haritas─▒n─▒ ├ž─▒karmak ┼čeklinde tan─▒mlanabilir. B2B gibi kendi i├žinde ├Âzel ├žat─▒┼čmalar─▒ ve kurallar─▒ olan pazarlarda faaliyet g├Âsteren ┼čirketler i├žin strateji olu┼čturmak ├žok ├Ânemlidir.

Strateji olu┼čtururken rekabet avantaj─▒ unsuru kilit nokta ├Âzelli─čindedir. Bu nedenle ger├žek├ži faydalara odaklanarak b├╝t├╝nc├╝l bir yakla┼č─▒m benimsemek stratejik verimlili─čin artmas─▒n─▒ sa─člar.

B2B pazarlama stratejilerinin ilk ad─▒m─▒ ┼čirketlerin kurumsal imaj─▒n─▒ sa─člamakt─▒r. Kurumsal imaj, ┼čirketin kimli─činden k├╝lt├╝r├╝ne kadar her alan─▒ kapsar. ┼×irket kimli─či ya da kurumsal kimlik olarak adland─▒rd─▒─č─▒m─▒z ve logo tasar─▒m─▒ ile ba┼člayan s├╝re├ž imaj─▒n ba┼člang─▒├ž noktas─▒d─▒r. Kurumsal kimlik tasar─▒m─▒ ┼čirketlerin hem kurumsal yap─▒s─▒n─▒ tan─▒mlar hem de marka bilinirli─či s├╝recinin temelini olu┼čturur.
Tasar─▒msal ├Âgelerin ard─▒ndan ┼čirketin ├žal─▒┼čanlar─▒, i┼č ortaklar─▒, payda┼člar─▒ ve m├╝┼čterileriyle kurdu─ču ileti┼čim gelir. Bu ileti┼čimin karakteristi─či ┼čirket k├╝lt├╝r├╝n├╝ bi├žimlendirir. ┼×irket k├╝lt├╝r├╝ stratejik planlama s├╝recinde belirleyicilerden biri olacakt─▒r.

B2B pazarda hizmet veren firmalar, ├╝r├╝n de─čil m├╝┼čteri odakl─▒d─▒r. Bu nedenle ┼čirket k├╝lt├╝r├╝ ya da imaj─▒ gibi m├╝┼čteriye yans─▒yan ├Âzellikleri olduk├ža ├Ânemlidir. Olu┼čturulan stratejiye m├╝┼čteri g├Âz├╝yle bakmak ve olas─▒ pazar e─čilimlerini ├Ânceden fark etmek B2B ┼čirketleri di─čerlerinden ay─▒ran ├Âzelliklerdir.

B2B Pazarlama Stratejisi Planlama

Kurumsal Strateji

Kurumsal strateji, bir ┼čirketin kurum olarak kabul g├Ârmesini ve bir b├╝t├╝n olarak de─čerlendirilmesini sa─člamak amac─▒yla olu┼čturulur. Temel strateji olu┼čturma unsurlar─▒, kurumsal strateji s├╝recinde de vard─▒r. Bu unsurlar─▒n yan─▒ s─▒ra b├╝t├╝n kurum ├╝zerinde ve kurumun d─▒┼č imaj─▒nda etkili b├╝t├╝nc├╝l bir yakla┼č─▒m belirlenir.

Kurumsal strateji olu┼čtururken baz─▒ sorular─▒n cevaplanmas─▒ gerekir:

  • ┼×irketin temel becerileri nelerdir?
  • ─░┼č ortaklar─▒ hangileridir? Hangi ┼čirketler hedefleniyor?
  • Hizmet-kaynak dengesi nas─▒l bir da─č─▒l─▒ma sahip?

Bu sorular sayesinde mevcut durum analizi ve strateji planlamas─▒ kurumsal ├žer├ževede yap─▒labilir.

Kurumsal pazarlama stratejisi, pazar de─či┼čkenleri g├Âz ard─▒ edilmeden kurumsal hedeflerin belirlenmesiyle ba┼člar. Olu┼čturulan strateji uygulama s─▒ras─▒nda yakalad─▒─č─▒ ivmeyle ba─člant─▒l─▒ olarak g├╝ncellenir. B├Âylece kurumsal oldu─ču kadar dinamik bir planlama uygulanm─▒┼č olur.

B2B Pazarlamada ─░leti┼čim

B2B pazarlamada ileti┼čim kurallar─▒, di─čer pazarlama alanlar─▒ndan daha karma┼č─▒k ve g├╝├žl├╝d├╝r. Standart bir d├╝zende m├╝┼čteri ili┼čkileri y├Ânetimi, do─črudan sat─▒┼č uzman─▒n─▒n becerisiyle ├Âl├ž├╝l├╝r. Ancak B2B pazarlamada, kurum olarak ┼čirketlerin birbirleri ├╝zerindeki etkisi olduk├ža ├Ânemlidir. G├╝├žl├╝ ili┼čki ba─člar─▒ olu┼čturmak, ya┼čam boyu m├╝┼čteri deneyimi sa─člayacak etkile┼čimler yarat─▒r. Bu nedenle B2B pazarlaman─▒n en ├Ânemli yanlar─▒ndan biri m├╝┼čterilerle kurulan ki┼čisel deneyimlerdir.

B2B pazarlamada kurulan m├╝┼čteri ili┼čkilerinin ana hedefi m├╝┼čteri ba─čl─▒l─▒─č─▒ olu┼čturmakt─▒r. M├╝┼čteri taraf─▒ndan g├╝venilen ve m├╝┼čteri ├╝zerinde etkileyici bir g├╝ce sahip olan ba┼čar─▒l─▒ bir ileti┼čim stratejisi uygularlar.

B2B Pazarlamada ─░leti┼čim

M├╝┼čterilerle sa─članan yak─▒n ili┼čkiler, m├╝┼čteri sadakati d─▒┼č─▒nda, di─čer ihtiya├žlar─▒n belirlenmesi ve daha fazla veri elde edilmesi noktas─▒nda ├Ânemlidir. T├╝m pazarlama alanlar─▒nda oldu─ču gibi B2B pazarlamada da enformasyon ├žok ├Ânemli bir kaynakt─▒r. Bu kayna─č─▒n elde edilebildi─či m├╝┼čteri ili┼čkileri g├╝├žl├╝ bir ba─č kurulmas─▒n─▒ sa─člar.

M├╝┼čteri taraf─▒nda yarat─▒lan g├╝├žl├╝ etki, m├╝┼čterinin ihtiya├žlar─▒n─▒ belirleme ve sat─▒n alma kararlar─▒nda etkileyici bir role sahiptir. D├╝zenli m├╝┼čteri ili┼čkileri ve lead generation faaliyetleri CRM sistemleriyle y├Ânetilir. Bir├žok B2B ┼čirket HubSpot ya da Salesforce gibi g├╝├žl├╝ CRM entegrasyonlar─▒na sahiptir. Bu sayede mevcut m├╝┼čterileriyle g├╝├žl├╝ ili┼čkiler kurarken yeni m├╝┼čteriler ve sat─▒┼člarla ilgili faaliyetleri de kolayca y├Ânetebilirler.

B2B Pazarlama Kanallar─▒

B2B pazarlama kanallar─▒, potansiyel m├╝┼čterilere ula┼čmak i├žin kullan─▒lan bir├žok farkl─▒ y├Ântemi bar─▒nd─▒r─▒r. Organik ya da inorganik olarak kullan─▒labilen y├Ântemler, marka ve m├╝┼čteri aras─▒nda bir etkile┼čim yaratarak m├╝┼čterinin karar alma s├╝recinde etkileyici bir rol oynamaya odaklan─▒r.

Inbound Pazarlama

Dijital pazarlaman─▒n en ├Ânemli bile┼čeni olan inbound pazarlama, B2B pazarlama stratejileri i├žin de kritik bir yere sahiptir. Potansiyel m├╝┼čteriler olu┼čturmak yani lead generation yapmak i├žin hedeflenen m├╝┼čterilerin dikkatini ├žekmek ├╝zere yap─▒lan t├╝m aktiviteler inbound pazarlamaya dahildir. Markan─▒n hedeflenen m├╝┼čterilerin ├Ân├╝ne do─čru bir ┼čekilde ├ž─▒kar─▒lmas─▒ sa─članarak m├╝┼čterin karar alma s├╝re├žlerini etkilemek hedeflenir.

Outbound Pazarlama

Giden pazarlama olarak tan─▒mlanan outbound pazarlama faaliyetleri, geleneksel reklamc─▒l─▒k s├╝re├žlerinden olu┼čur. Televizyon ve radyo reklamlar─▒, billboard ├žal─▒┼čmalar─▒ gibi tek tarafl─▒ bir ileti┼čim s├╝recine sahip b├╝t├╝n pazarlama faaliyetleri outbound olarak kabul edilir. Geleneksel yakla┼č─▒m tarz─▒n─▒ benimseyen m├╝┼čteri kitleleri i├žin olduk├ža ├Ânemlidir.

E-Posta Pazarlama

B2B pazarlama i├žin d├╝┼č├╝k maliyet ve y├╝ksek verimlilik d├Ân├╝┼č├╝m├╝ne sahip en ├Ânemli ara├ž e-Posta pazarlama faaliyetleridir. Ayl─▒k veya haftal─▒k mailing stratejileriyle m├╝┼čteri ba─čl─▒l─▒─č─▒n─▒n art─▒r─▒lmas─▒ hedeflenir. E-Posta pazarlama ajans─▒ taraf─▒ndan kurgulanacak stratejiler ile s├╝rekli m├╝┼čteri etkile┼čimi y├╝kseltilir ve sat─▒┼č sonras─▒ m├╝┼čteri deneyimi gibi ├Ânemli unsurlar beslenerek ya┼čam boyu etkile┼čim ama├žlan─▒r.

─░├žerik Pazarlama

─░├žerik yarat─▒m─▒ kolay gibi g├Âr├╝nen ancak olduk├ža kapsaml─▒ bir pazarlama t├╝r├╝d├╝r. Sadece ├╝r├╝n ya da hizmetin ├Âzelliklerinin anlat─▒lmas─▒n─▒n ├Âtesinde kurumun sesleni┼č bi├žimini ve ileti┼čim g├╝c├╝n├╝ de temsil eder. Ayr─▒ca i├žerik pazarlamas─▒ kurumun b├╝y├╝kl├╝─č├╝nden ba─č─▒ms─▒z bir ┼čekilde g├╝├žl├╝ bir etki yaratma e─čilimindedir. Do─čru hedef kitleye do─čru platformdan ula┼čmak ve en do─čru hitap ┼čeklini kullanmak olduk├ža ├Ânemlidir. Bunun yan─▒ s─▒ra i├žerik pazarlamas─▒ SEO ve Google Analytics gibi dijital pazarlama kanallar─▒ i├žin de do─črudan besleyici ve belirleyici niteliktedir.

Hesap Tabanl─▒ Pazarlama

B2B pazarlama i├žin olduk├ža ├Ânemli bir kanal olan ABM yani Hesap Tabanl─▒ Pazarlama, do─čru m├╝┼čteri hedeflemesi i├žin kesin bir ba┼čar─▒ olana─č─▒ sunar. Do─črudan m├╝┼čterinin odakland─▒─č─▒ ABM ile y├╝ksek performansl─▒ yat─▒r─▒m getirisi (ROI) elde edilebilir. Kurumun hedefledi─či y├╝ksek i┼člem hacmine sahip m├╝┼čteri, odak noktas─▒nda tutularak ├že┼čitli kanallar arac─▒l─▒─č─▒yla m├╝┼čteriye ula┼č─▒l─▒r. B├Âylece da─č─▒n─▒k bir pazarlama stratejisi de─čil odakl─▒ ve ba┼čar─▒ oran─▒ y├╝ksek bir strateji hayata ge├žirilir.

Arama Motoru Pazarlamas─▒

Arama Motoru Pazarlamas─▒, dijital pazarlaman─▒n en ├Ânemli bile┼čenlerinden biridir. Dolay─▒s─▒yla B2B pazarlamadaki etkisi de olduk├ža b├╝y├╝kt├╝r. SEO Ajans─▒ taraf─▒ndan ger├žekle┼čtirilecek SEO ├žal─▒┼čmalar─▒yla kurumun bulundu─ču her platformda, do─čru anahtar kelimelerle daha b├╝y├╝k kitleler i├žin g├Âr├╝n├╝r olmas─▒n─▒ sa─član─▒r. Marka bilinirli─či ve marka konumland─▒rma stratejilerinin etkisini art─▒ran SEO pazarlama ile hem ba┼čar─▒l─▒ organik s─▒ralamalar─▒n y├╝kseltilmesi hem de Google Ads ├žal─▒┼čmalar─▒ndan maksimum verim almak i├žin ├žal─▒┼čmalar y├╝r├╝t├╝l├╝r.

G├Âr├╝nt├╝l├╝ Reklam

B2B ┼čirketlerin kurumsal imaj─▒ olduk├ža ├Ânemlidir. B├╝t├╝n pazarlama aktiviteleri ayn─▒ kurumsal ├žer├ževe i├žerisinde yer al─▒r. Bu nedenle yap─▒lan g├Âr├╝nt├╝l├╝ reklam ├žal─▒┼čmas─▒ bu kurumsal b├╝t├╝nl├╝─če uygun olmal─▒d─▒r. Marka kimli─či ve pazarlama stratejisine uygun olarak tasarlanan banner reklam tasar─▒mlar─▒yla b├╝t├╝nl├╝k alg─▒s─▒ sa─član─▒r ve marka bilinirli─či art─▒r─▒l─▒r.
B2B Pazarlama Hedefleri

B2B Pazarlama Hedefleri

Talep Yaratmak

Talep yaratmak k─▒saca hedef kitlenin ilgisini ├žekmek olarak a├ž─▒klan─▒r. B├╝t├╝n pazarlama faaliyetlerinin temel amac─▒ talep yaratmakt─▒r. ├ťretilen ├╝r├╝ne ya da verilen hizmete kar┼č─▒ duyulan ihtiya├ž, yarat─▒lan talebin bir sonucudur. Talep yaratman─▒n ilk ad─▒m─▒ ihtiya├ž tan─▒mlamak, ikinci ad─▒m─▒ ise bu ihtiyac─▒ kar┼č─▒lamakt─▒r. B2B pazarlamada kullan─▒lan ara├žlar sayesinde ├Âl├ž├╝lebilir stratejiler ve analizlerle do─čru ihtiya├ž ve do─čru talep yaratma s├╝re├žleri olu┼čturulur.

Poatansiyel M├╝┼čteri Yaratmak

Potansiyel m├╝┼čteri yaratmak yani lead generation. Pazarlama faaliyetlerinin temel ama├žlar─▒ndan biridir. Mevcut m├╝┼čterinin memnuniyetini sa─člaman─▒n yan─▒ s─▒ra yeni m├╝┼čterilerle markan─▒n sat─▒┼č g├╝c├╝n├╝ art─▒rmak da pazarlama hedefidir. Kaliteli leadler olu┼čturmak hedef kitle analizinin do─čru yap─▒lmas─▒ ve s├╝rekli g├╝ncel hedefler belirlenmesiyle sa─član─▒r. Kaliteli lead generation s├╝re├žleri potansiyel m├╝┼čterilerin as─▒l m├╝┼čteriye d├Ân├╝┼č├╝m oranlar─▒n─▒ art─▒r─▒r. Lead generation ajans─▒ do─čru ak─▒┼člar─▒ olu┼čturmak ve potansiyel m├╝┼čterileriniz ile dijitalde sizi do─čru zamanda do─čru kanal ├╝zerinden bulu┼čturmak i├žin ├žal─▒┼č─▒r.

M├╝┼čteri Yaratma

Potansiyel m├╝┼čterilerin as─▒l m├╝┼čteriye d├Ân├╝┼č├╝m s├╝re├žlerinde de pazarlaman─▒n g├╝c├╝n├╝ kullanmak olduk├ža ├Ânemlidir. Hali haz─▒rda markay─▒ tan─▒yan ve sat─▒n alma i┼člemi yapabilecek m├╝┼čterilerin karar verme s├╝recini etkilemeyi ama├žlayan stratejilerle yeni m├╝┼čteriler yarat─▒l─▒r. Potansiyel m├╝┼čterilerin markaya g├╝venmesi ve ilk ileti┼čimin g├╝├žl├╝ olmas─▒ sa─član─▒r. B├Âylece m├╝┼čterilerin karar s├╝releri k─▒salarak ba┼čar─▒l─▒ bir pazarlama plan─▒ olu┼čturulur.
“Business to business” ya da ┼čirketler aras─▒ olarak tan─▒mlanan B2B pazarlama, b├╝y├╝k ├Âl├žekte di─čer ┼čirketlere sat─▒┼č yapan ┼čirketlerin pazarlama faaliyetleridir. B2B pazarlama s├╝re├žleri ├žo─čunlukla B2B pazarlama ajans─▒ olarak da bilinen dijital ajanslar─▒ taraf─▒ndan y├╝r├╝t├╝l├╝r.

B2B pazarlama stratejileri, ┼čirketlerin g├╝├žl├╝ y├Ânlerinden en iyi ┼čekilde yararlanmak i├žin tasarlanm─▒┼čt─▒r. Sekt├Ârde rekabet edebilmek i├žin ba┼čar─▒l─▒ stratejilerin hayata ge├žirilmesi gerekir. Ba┼čar─▒l─▒ bir strateji olu┼čturmak i├žin pazarlama unsurunu do─čru kullanmak ├žok ├Ânemlidir.

B2B pazarlama kanallar─▒ potansiyel m├╝┼čterilere ula┼čmak i├žin bir├žok farkl─▒ y├Ântem i├žerir. Organik ya da inorganik olarak kullan─▒labilen y├Ântemler, marka ve m├╝┼čteri aras─▒nda bir etkile┼čim yaratarak m├╝┼čterinin karar verme s├╝recinde etkileyici bir rol oynamay─▒ hedefliyor.

Kaynaklar:

  • Michele Marchetti, ÔÇťAmericaÔÇÖs Best Sales Forces: Sales to CEO,ÔÇŁ Sales & Marketing Management 151, 1999
  • Michael D. Hutt, Thomas W. Speh, ÔÇťBusiness Marketing Management: B2BÔÇŁ 2010
  • Heidi Taylor, ÔÇťB2B Marketing StrategyÔÇŁ, 2018
  • Kim Ann King, ÔÇťThe Complete Guide to B2B MarketingÔÇŁ, 2015
─░lgili Di─čer ─░├žerikler
Yaz─▒y─▒ Be─čendiniz mi? Yorum Yap─▒n

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacakt─▒r.Zorunlu alanlar * ile i┼čaretlenmi┼čtir.