Kriz Durumunda Pazarlama ve Satış

Kriz Durumunda Pazarlama ve Satış

Karar mekanizmamızın neredeyse iflas ettiği, küresel bir kriz yaşadığımız bu dönemde şirketlerin hayatta kalmak için gereksinim duyduğu en büyük olgu karar mekanizmalarının duyguların altında ezilmemesi. Bu karar mekanizmalarının da güç aldığı yer ise şu anda içinde bulunduğumuz duruma tepki veren mental modeller.

Ne yapabiliriz diye düşündüğümüzde genel olarak sistemi ikiye bölmemiz gerekir: Birincisi kişisel, ikincisi ise şirket özelinde.

Kişisel

Moralinizi Yüksek Tutun

Moralinizi dibe çeken etkenleri listeleyin, objektif olarak düşüncelerinizi kağıda dökmek için öncelikle düşüncelerinize ara verin. Kağıda döktüğünüz işleri ufak parçalara bölüp notlar alarak bir yapılacaklar listesi çıkartırsanız duygularınızı bir kenara bakarak daha net düşünebilirsiniz.

Öğrenin, Günlük İşler Arasında Kaybolmayın

Bu durumdaki ne tek kişi sizsiniz ne de tek kurum sizin şirketiniz. Düşüncelerinize ara verdikten sonra yaptığınız plana sadık kalırken belli öğrenme zamanları oluşturun ve bu zaman aralıklarında işinizi ve şirketinizi geliştirecek sizinle aynı sorunu yaşamış insanlardan/şirketlerden öğrenin. Günlük işlerin arasında kaybolmayın, zamanınızı doğru yönetin ve bu zamanı değerli kılmak için çalışmalarınızı programlayın.

Çalışmayan Şeyi Durdurun

Kriz durumları çalışmayan parçaları görmek için mükemmel fırsatlardır. Sizin için çalışmayan ne varsa durdurun ve günlük planınıza dahil etmeyin.
Kriz Durumunda İş İnsanı

Daha Fazla İçerik Üretin

İnsanlarla iletişime geçmek için daha fazla içerik üretin, öğrendiklerinizi paylaşın. Yazın, podcast üretin, video çekin. İlk içerikleriniz ile çok memnun kalmayacaksınız ama “Ürününüzün ilk versiyonundan utanmıyorsanız, ürünü piyasaya sunmak için çok geç kalmışsınız demektir.” demiş Reid Hoffman. Geç kalmaktansa adım adım ilerleyin.

Rol Yapın

Çalışanlarınıza durumu tam şeffaflığıyla belli etmeyin. Onların moral ve motivasyonlarının size bağlı olduğunu unutmayın.

Şirketiniz Özelinde

Kriz Durumunda Şirketler

Müşterileriniz Artık Sadece Müşterileriniz Değil

Her zaman olması gereken bir durum gibi gözükse de işler iyiyken çok beklenmez. Artık müşterilerinizle aynı gemide olduğunuzu bilin ve onlara bunu hissettirin. iletişimi çok daha sıklaştırın, iletişimsizlik müşterilerinizi kaybetmenize bu kriz durumlarında daha çok sebep olur.

Müşterilerinizin Davranışlarına Odaklanın

Hepimiz duygusal varlıklarız, müşterilerinizin kullanıcı davranışlarına odaklanın. Ne zaman ne yapıyorlar ne istiyorlar ve siz bu isteklere cevap verdikten sonra nasıl tepki veriyorlar. Müşterilerinizin davranışlarınıza odaklanarak onlarla daha mutlu bir ilişki kurun.

Çalışanlarınızı Dinleyin

Çalışanlarınızı dinleyerek kriz takımları oluşturun, projeleri ve çalışmaları sıfırdan programlayarak kriz takımına sorumluluk verin.

Büyük resme odaklanın ama hedeflerinizi 3'e bölün

  • Kısa vadeli (1-3 ay): Hızlı ayarlanabilir işleri askıya alın. Örneğin; dijital pazarlama faaliyetleri durdurun, en verimli dijital pazarlama kanallarını bulun ve tekrar başlatın. Verimsizliğin önüne geçin. Bu şirket personeliniz için de geçerli.
  • Orta vadeli (3-9 ay): Kısa vadeli yaptığınız çalışmaların geri dönüşlerini ölçün ve ROI’ye odaklanarak ilerleyin böylece en verimli dijital pazarlama kanalları olarak düşündüğünüz kanallar arasındaki en verimlileri de bularak bütçeyi oraya aktarın ve o kanal doyuma ulaşana kadar devam edin.
  • Uzun vadeli (9+ Ay): Şirketiniz bu kaostan sağ çıktığında nasıl konumlanacak yeni düzen şirketinize nasıl fırsatlar nasıl tehditler oluşturuyor. Yönünüz ne olmalı ve nasıl bu yöne şirketinizi çevirebilirsiniz gibi soruları cevaplayın.

Eski pazarlama planınız ne olacak? Çöp.

Evet maalesef bu yılki pazarlama planınızı ve dijital pazarlama stratejinizi çöpe adın. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacağı için bu pazarlama planına ihtiyacınız yok. Daha iyi bir pazarlama planı yapın ve yukarıdaki gibi hedeflerinizi 3’e bölün.

Kısaca; bu kriz döneminin şirketiniz için ne kadar değerli olduğunu ve kriz sonuna daha güçlü nasıl çıkacağınızı planlayın ve bu plana sadık kalın.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.