0
Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
Pazarlama stratejisi, ürün veya hizmetin hedef kitleye ulaştırılması için yapılan plan ve süreçlerin tümüdür. Doğru bir pazarlama stratejisi markanın uzun vadeli hedeflerini gerçekleştirmesi ve rekabet edebilmesi için önemli bir kriterdir. Bir işletmenin ürün veya hizmetlerini hedef kitlesine tanıtmak, marka bilinirliğini...
Pazarlama Karması ile Satışlarınızı Nasıl Artırabilirsiniz?
Genellikle pazarlamanın 4P’si veya pazarlamanın 7P’si olarak adlandırılan Pazarlama Karması, işletmelerin etkili pazarlama stratejileri oluşturmak ve uygulamak için kullandıkları stratejik bir çerçevedir. Hedef pazarın ihtiyaçlarını karşılamak ve kurumsal hedeflere ulaşmak için ayarlanabilen bir dizi kontrol edilebilir faktörü içerir. Pazarlamanın 4P’si...
İnovasyon Nedir?
Kelime olarak yenilik anlamına gelen inovasyon, yeni fikir, hizmet ya da ürünlerin geliştirilmesi demektir. Bu yeni faaliyetleri yürütmenin amacı mevcut durumda kullanılan elementlerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesidir. Uluslararası ölçü standartları kurumu ISO, inovasyonu “değeri gerçekleştiren veya yeniden dağıtan yeni veya değiştirilmiş bir...
Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Müşteri yaşam boyu değeri, en basit haliyle, bir müşterinin bir şirket için yarattığı parasal değer olarak ifade edilebilir. Tabii ki müşteri yaşam boyu değerinin B2B pazarlama bütçeleri düşünüldüğünde müşteri edinim maliyeti değerinin en az 3 katı olması gerektiğini söyleyebilirim. Müşteri...
B2B Pazarlama Nedir? İşinizi Nasıl Geliştirir?
B2B pazarlama, daha büyük satış hedefleri olan ve pazarlama faaliyetlerini satın almacılar, üst yönetim gibi yetkili kişilere odaklayan geniş bir alandır. Dolayısıyla yapılan reklam ve kampanya gibi aktiviteler hedef kitlenin önceliklerine göre şekillenir. B2B pazarlama, şirketlerin kurumsallığını ve prestijini ön...