0
Marka Esnekliği İle Trendlere Uyum Sağlamak
Marka esnekliği, bir markanın değişen koşullara ve trendlere uyumlu bir şekilde vizyonunu değiştirmeden imajını güncelleyebilmesidir. Bu uyum sürecinde markanın kimliği, kültürü ya da vizyonu değişmez. Sadece popüler eğilimlere veya yeni ürüne göre markanın tasarımsal görünümü değişir. Günümüzün dinamik dijital ortamında...
Pazar Analizi Nedir ve Nasıl Yapılır?
Pazar analizi, bir ürünün, hizmetin veya sektörün, trendlerini, rekabet koşullarını ve tüketici davranışlarını anlamak için yapılan değerlendirme sürecidir. Pazar analizi, bir işletmenin pazarlama stratejilerini oluşturmasına, uygulamasına ve rekabet avantajı elde etmesine yardımcı olur. Örneğin, bir şirket yeni bir ürün piyasaya...
Marka Yönetme
Günümüzde, büyüklü küçüklü sayısız marka ve ticari birim oluşumuna tanıklık ediyoruz. Marka yönetme söz konusu olduğunda bu birimler farklı stratejiler ve hedefler belirliyor. Dolayısıyla bazen büyümek, bazen istikrar sağlamak bazen ise dönemsel bir başarı elde etmek amacıyla planlar yapıyorlar. Amaç...
Marka Yaratma
Marka yaratma, bir şirketin kuruluş aşamasından itibaren çizdiği yol haritasının ilk durağıdır. Sunulacak ürün veya hizmetin başarılı bir grafiğe sahip olmasının altında marka yaratma stratejileri yatar. Bu nedenle marka yaratma faaliyetleri pazarlama çalışmalarının ilk sırasında yer alır. Günümüzde başarılı bir...
Marka Konumlandırma
Teknik olarak marka konumlandırma, markanın tarifidir diyebiliriz. “Bu marka hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusuna herkes farklı bir cevap verebilir ama bu cevapların genel bir ortalaması alındığında marka hakkında ortaya çıkan genel kanı, markanın kim olduğunu gösterir. Serbest pazarlarda aynı ürün veya...