Orta Ölçekli Bir Şirket İçin Marka Stratejisi Oluşturmak
Orta ölçekli şirketler için marka stratejisi oluşturmak, büyük ve köklü bir markanın strateji oluşturmasından daha zor olabilir. Birçok değişken orta ölçekli şirketleri içinden çıkamadığı bir kaosa sürükleyebilir. Bu nedenle küçük ya da orta ölçekli girişimci için marka stratejisi oluşturma süreci...
Marka Yönetme
Günümüzde, büyüklü küçüklü sayısız marka ve ticari birim oluşumuna tanıklık ediyoruz. Marka yönetme söz konusu olduğunda bu birimler farklı stratejiler ve hedefler belirliyor. Dolayısıyla bazen büyümek, bazen istikrar sağlamak bazen ise dönemsel bir başarı elde etmek amacıyla planlar yapıyorlar. Amaç...
Net Promoter Score
Net Promoter Score ya da NPS, müşterinin bir markaya veya markanın sunduğu ürün veya hizmete olan bağlılığını ölçmek için kullanılan bir endeks, bir puanlama sistemidir.
Marka Konumlandırma
Teknik olarak marka konumlandırma, markanın tarifidir diyebiliriz. “Bu marka hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusuna herkes farklı bir cevap verebilir ama bu cevapların genel bir ortalaması alındığında marka hakkında ortaya çıkan genel kanı, markanın kim olduğunu gösterir. Serbest pazarlarda aynı ürün veya...
3 Horizons Model
Şirketler olgunlaştıkça inovasyon arayışları sekteye uğradığı için zamanla büyüme oranları düşer. Tutarlı bir büyüme seviyesine ulaşmak isteyen şirketler, gelecekte olmak istedikleri yeri göz önünde bulundurarak mevcut plan ve stratejilerini uyarlamak zorundadır. Büyüme ekseninin en önemli öğretilerinden biri olan 3 Horizons...
Marka Değeri Nedir? Başarılı Bir Marka Yaratmak
Marka değeri, marka öz varlığı ya da marka öz sermayesi; bir markanın hedef kitlesi tarafından değerlendirildiğinde ortaya çıkan bilgiler bütünüdür. Markanın bilinirliği, markaya duyulan sadakat, oluşturulan kalite algısı, marka değerine dair kriterleri sunan unsurlardır. Günümüzde bir ürünün markası sadece ürüne...