İnternet genişledikçe geleneksel pazarlama teknikleri etkisini yitirirken spesifik ve hedefli içerik pazarlamasına olan ihtiyaç artıyor. İçerik pazarlaması, işletmenizin bilgiye bu kadar doymuş bir ortamda öne çıkması için en başarılı yoldur. Ürettiğiniz içerik artık pazarlama yaklaşımınızın bir parçası değil etkili pazarlama stratejisinin ana yapısını oluşturuyor. Yüksek kaliteli içerik ve özel bir pazarlama stratejisi oluşturmak için pek çok seçeneğiyle içerik pazarlaması, sektör fark etmeksizin bütün firmaların ihtiyaç duyduğu bir araçtır. Günümüzün kalabalık pazarında müşterinin dikkatini ve ilgisini çekmek için içerik pazarlamada başarılı olmak sadece “sahip olunması gereken” bir şey değil, bir zorunluluktur.
İçerik pazarlama nedir?
İçerik pazarlaması, hedef kitlenizin ilgisini çekmek, onları kazanmak ve onlarla etkileşim kurmak için değerli ve alakalı içerikler oluşturma sürecidir. İçerik pazarlaması, sosyal medya, bloglar, web siteleri, podcast’ler, uygulamalar, basın bültenleri, basılı yayınlar gibi kanallar aracılığıyla karşımıza çıkar. (Bkz. Inbound Pazarlama) İçerik pazarlaması, kitlelerin dikkatlerini çekmek için geleneksel pazarlamadan farklı olarak, kendi iradeleri aracılığıyla eriştiğinden dolayı en etkili şekilde çalışır. İçerik pazarlaması doğru yapıldığında, markanızı binlerce pazarlama içeriğinin önüne geçirir ve müşterilerinizle etkileşim kurmanızı sağlayan bir güç haline gelir.
İçerik pazarlama, hedef kitleye değer sağlayan, alakalı ve ilgi çekici içerikler oluşturmak ve dağıtmak için kullanılan bir pazarlama stratejisidir. Bu içerikler, blog yazıları, videolar, e-kitaplar, infographics, webinarlar ve daha fazlasını içerebilir.
İçerik pazarlamanın amacı, hedef kitleyi markanızla tanıştırmak, onların ilgisini çekmek ve onları müşteriye dönüştürmektir. Bu, marka farkındalığını artırmak, satışları ve müşteri memnuniyetini artırmak ve marka sadakatini oluşturmak gibi çeşitli faydalar sağlayabilir.
İçerik pazarlaması, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre birçok avantaj sunar. Örneğin, içerik pazarlama:
- Daha hedeflidir: İçerik pazarlama ile, yalnızca ilginizi çeken kişilere ulaşabilirsiniz.
- Daha ölçülebilirdir: İçerik pazarlama kampanyalarınızın performansını takip etmek ve ölçmek daha kolaydır.
- Daha uygun maliyetlidir: İçerik pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha uygun maliyetlidir.
İçerik pazarlaması, günümüzde işletmeler için giderek daha önemli bir pazarlama stratejisi haline geliyor. Bu, dijitalleşmenin artması ve tüketicilerin daha fazla bilgi edinmek için internete yönelmesi nedeniyledir.
İçerik Pazarlama ve Google Algoritmaları İlişkisi
Google algoritmasının oldukça akıllı ve bilgiye ulaşmada büyük bir destekçi olduğu bir gerçektir. Bu algoritmanın tüm amacı insanların aradıkları yanıtları olabildiğince kolay ve hızlı bir şekilde bulmalarını sağlamaktır. Google algoritması ne kadar akıllı olsa da elbette dijital içerik pazarlamasında öne çıkmak isteyenlerin seçtiği başka yollar da var. Örneğin, bazen aradığımız cevabı vadeden sitelere tıkladığımızda içeriğin içinde kayboluyoruz ve sonunda cevapsız ve zaman kaybetmiş olarak alakasız bilgilerle başa dönüyoruz. İşte bu tarz yanıltıcı sonuçlar sunan sitelerin ortak özellikleri siyah şapka SEO (Black Hat SEO) yapmalarıdır ve içerik pazarlaması için ne etik ne de organik bir yöntemdir. Ve bu tarzda içerik üreten sitelerin göz açıp kapatıncaya kadar Google tarafından kara listeye alınılması ile sonuçlanır.
İçerik pazarlaması bu şekilde yapıldığı takdirde kalitesiz, etkisiz ve başarısız içerikle kısa vadeli bir hedefleme yapmanın önüne geçilemeyecektir. Google algoritması ile görünürlüğünüzü artırmak ve marka pazarlama hedeflerine ulaşmak SEO ile çok daha kolay ve güvenilirdir. İçeriğinizi SEO ile uyumlu hale getirmeniz sadece internette görünürlüğünüzü artırmayacak aynı zamanda okuyucularınız için daha rahat ve keyifli bir okuma deneyimi sağlayacaktır. Üstelik son derece organik olduğundan bahsetmiş miydik?
İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?
İnternet dünyası ile geleneksel pazarlama dijitale dönüştüğünden beri benzer konu ve başlıklarda on binlerce içerik bulunuyor. Ürettiğiniz içeriğin bu devasa içerik havuzunda yüzeye çıkabilmesi için içeriğinin yapısı kadar doğru ve ilgi çeken bir başlığa sahip olması da önemlidir. Araştırmalara göre internet üzerinde her 10 kişiden sadece 2’si gördüğü başlığın içeriğini okuyor.
Bir içerik oluşturmaya başlamanın belki de en zor kısmı başlığı bulmaktır. Bunun için yapabileceğiniz en etkili şey başlık için fikirlerinizi kâğıda dökerek kafanızı daha iyilerini bulmak üzere rahatlatmak olacaktır. İçerik pazarlamanıza başlığınızı seçtikten sonra müşterileriniz ya da hedef müşteri kitlenizi cezbedecek ve okumaya yönlendirecek bir başlık olduğundan emin olun. Gerisi içeriğinizin etkili ve kaliteli yapısına kalacaktır. Ufak bir tüyo vermek gerekirse, “Marka pazarlamasında hedef kitleye nasıl ulaşılır?”, “Call to Action nedir?” gibi soru içerikli başlıklar kullanmak içeriğinize büyük ölçüde trafik sağlayacaktır. Unutmayın, hedef kitleniz de dahil çoğu kişi Google’ı soru sormak için kullanır.
Başlığınızda bir soru sordunuz ve merak uyandırarak hedef kitlenizi içeriğinize çektiniz diyelim. Bu aşamadan sonra hedef kitlenizi çektiğiniz içeriğinizde sorduğunuz soruyu alakasız bilgilere yer vermeden net ve doğru bir şekilde açıklayabildiyseniz tebrikler, içerikleriniz güvenilir kaynak olmaya bir adım daha yaklaştı. İçerik pazarlamada doğru yanıtları vermek doğru soruları tespit etmekle başlar. Müşterilerinizin sorularını yanıtlamak size her zaman puan kazandıracaktır. Diğer yandan potansiyel hedef kitlenizin sorularını öngörüp yanıtlamak ise artı değer katacaktır. İçerik pazarlaması, hedef kitlenizin ilgisini çekmek, onları kazanmak ve onlarla etkileşim kurmak için değerli ve alakalı içerikler oluşturma sürecidir.
İçerik Pazarlaması Aşamaları Nelerdir?
İçerik pazarlama, genellikle bir müşteri yaşam döngüsü boyunca dört aşamadan oluşur:
- Farkındalık: Bu aşamada, hedef kitleyi markanız ve ürünleriniz hakkında bilgilendirmek için içerikler oluşturursunuz.
- Değerlendirme: Bu aşamada, hedef kitleyi markanız ve ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmeye teşvik etmek için içerikler oluşturursunuz.
- Satın alma: Bu aşamada, hedef kitleyi markanızdan satın almaya ikna etmek için içerikler oluşturursunuz.
- Memnuniyet: Bu aşamada, markanızdan satın alan müşterilerin memnuniyetini artırmak için içerikler oluşturursunuz.
İçerik pazarlama, işletmelerin hedef kitleye ulaşmalarına, marka bilinirliğini artırmalarına ve satışlarını artırmalarına yardımcı olabilecek güçlü bir araçtır. Doğru yapıldığında, içerik pazarlaması işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilecek güçlü bir araç olabilir.
Etkili İçerik Nasıl Ortaya Çıkar?
Etkili bir içerik oluşturma yolunda okunabilirliği korumak içeriğinizin kalitesi ve hedef kitleniz için yapabileceğiniz en büyük iyilik olacaktır. Bir konu hakkında sayfalarca yazmak içeriğin mükemmel olduğunu garanti etmeyeceği gibi kimse sayfalar süren bir içerik okumak istemez. İstatistiklere göre internetteki insanların %74’ü bir içerikte en fazla 1,000 kelime okuyor. İçeriğinizi gereksiz ayrıntılara boğmadan ve tekrardan kaçınarak olabildiğince sade ve net bir yapı ile oluşturmanız konuya olan hakimiyetinizi gösterecektir. Bu aynı zamanda odak noktasını korumanızı sağlayacak ve pazarlama hedefinizi destekleyecektir. Kaliteli içerik, arama sıralamanızı geliştirecek, markanıza güven oluşturacak ve hedef kitlenizin ilgisini çekecektir. Einstein’ın da dediği gibi “Eğer bir şeyi basitçe açıklayamıyorsan onu yeterince iyi anlamamışsın demektir.”
Eğiten, ilham veren ve paylaşılmak için sabırsızlanan içeriklerle kitlenizin ilgisini çekmenin zamanı geldi. Marka bilinirliğini artırmak zordur, ancak markalaşma hedeflerinize ulaşmak için içerik pazarlamasını kullanmak üzere bu adımları takip edebilirsiniz. Dışarıda bu kadar çok rekabet varken neden öne çıkmak istemeyesiniz ki?