Sosyal Medya Metrikleri Nelerdir?

Sosyal Medya Metrikleri Nelerdir?

Sosyal medya mecralarında kullanıcıların etkileşimlerini, performanslarını ve dönütlerini ölçmek için kullanılan veri ve analizler sosyal medya metrikleridir. Markanızın sosyal medyadaki hedeflerine ulaşması için belirlediğiniz stratejilerin performanslarını izleyerek optimize etmeniz çok önemlidir.

Stratejinizi geliştirecek ve performansınızı ölçmenizi sağlayacak birçok sosyal medya metriği vardır. Doğru veriler markanız için ileriki dönemde atacağınız adımları belirlemenize fayda sağlayacaktır. Sosyal medya metriklerini ölçebileceğiniz adımlar aşağıdaki gibidir:

Takipçi Sayısı (Followers): Sosyal medya hesabınızın toplam takipçi sayısını gösterir. En temel metriklerden bir tanesidir. Takipçi sayınızın artması veya azalması hesabınızın büyüme oranını gösterecektir.
Beğeni (Like): Paylaşımlarınızın beğeni sayısını gösteren metriktir. İçeriklerinizin takipçileriniz ve hedef kitleniz tarafından ne kadar ilgi çektiğini gösterir. 
Paylaşım (Share): Paylaşılan içeriklerinizin farklı kullanıcılar tarafından kaç kere reshare (Yeniden paylaşım) edildiğini gösterir.
Yorum (Comment): Paylaşımlarınıza gelen yorum sayısını gösteren metriktir.
Erişim (Reach): Paylaşımlarınızın ulaştığı kişi sayısını gösterir.
Etkileşim Oranı (Engagement Rate): İçeriklerinizin performansını ölçüp değerlendirebileceğiniz önemli bir metriktir. Etkileşim oranını toplam beğeni, yorum ve paylaşım sayınızı takipçi sayınıza bölerek bulabilirsiniz.
Tıklama Başına Maaliyet (Cost Per Click – CPC): Kampanyalarınızın performansını ölçmek için kullanabilirsiniz. Reklama çıktığınız içeriğin toplam tıklama oranının reklama harcanan tutara bölünmesi ile ortaya çıkar.

Sosyal Medya Metrikleri Nelerdir

Dönüşüm Oranı (Conversion Rate): Kitlenizin hareketlerini ölçtüğünüz ve kitlenizden elde ettiğiniz dönüşü veren metriktir. Satın alma işlemi, reklama tıklama, kaydolma, form doldurma gibi farklı eylemlerin değerlendirilmesini sağlar. Dönüşüm oranını toplam etkileşim oranınızı dönüşüm oranına bölerek bulabilirsiniz.
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate): Site ziyaretçilerinizin ne kadar süre sitenizde durduğunu gösteren orandır. Sayfa açılma hızı, site araması ve iyi bir site tasarımı ziyaretçilerin gezinme süresini etkiler. 
İzlenme Süresi: Videolarınızın ne kadar izlendiğini gösteren metriktir.
Takipçi Demografisi: Takipçilerinizin yaş, cinsiyet, coğrafi konum, eğitim durumu gibi bilgilerini gösteren metriklerdir.
Profil Ziyareti: Sosyal medya profilinizi kaç kişinin ziyaret ettiğini gösteren metriktir. Profilinizi ziyaret eden her kişi takipçiniz değildir.

Sosyal Medya Metrikleri Nasıl Takip Edilir?

Sosyal medya metriklerini takip edebileceğiniz birçok uygulama mevcut. Hesaplarınızın takipçi sayısını, beğeni, yorum ve paylaşım oranını ayrıca oluşturduğunuz kampanyaların başarını oranlarını değerlendirebileceğiniz birçok sosyal medya toolu var.

Aylık, dönemlik (örneğin; kampanya dönemi), yıllık yapacağınız raporlar ile sosyal medya metriklerinizi kolayca takip edebilirsiniz. Yapacağınız raporlar ile hedeflerinizi optimize edebilir, bir sonraki kampanya döneminde nasıl adımlar atacağınızı önceden planlayabilirsiniz.

B2B(Business-to-Business) veya B2C (Business-to-Consumer) tüm markaların harcadıkları emek, zaman ve maliyetlerin karşılığını bulması için doğru hedeflerle ve net verilerle ilerlemesi gerekir. Düzenli olarak yapacağınız rapor ve analizler size tüm verileri net bir şekilde sunacaktır. Düzenli raporlar sayesinde stratejilerinizi iyileştirerek hedeflerinizi geliştirebilirsiniz.

Marka Bilinirliği Ölçmek İçin Kullanılması Gereken Metrikler

Marka bilinirliği oluşturmak her şirket için çok büyük önem taşıyor. İnsanların markanızı tanıması, bahsetmesi ve markanız ile etkileşime geçmesi organik sosyal medya pazarlamanızın veya dijital pazarlamanızın ne kadar etkili olduğunu gösterir. Peki marka bilinirliğini ölçmek için hangi metrikleri kullanmalısınız?

Google arama motoru sonuçlarını takip edin: Google arama moturu sonuçlarındaki artış yada azalma markanızın bilinirliği ile orantılıdır. Hedef kitlenizin sizi arama motorunda aratması ve site trafiğinizin artması önemlidir.
Sosyal medyayı dinleyin: İnsanların markanız hakkında sosyal medya platformlarında konuşup konuşmadığını dinleyin. Sosyal medya platformlarını ister manuel ister bir tool aracı ile dinlemek kitlenizin markanız ile etkileşime geçip geçmediğini gösterir.
Etkileşimlerinizi gözden kaçırmayın: Takipçilerinizin ya da ziyaretçilerinizin gönderilerinize yorum (Comment) yapması, beğeni (Like) bırakması veya tekrardan paylaşması (ReShare) marka bilinirliğinizi artırmak ve ölçmenizi sağlamak için çok şey ifade eder. Takipçilerinizin geri bildirimlerine önem verin ve takip edin.

Sosyal Medya Bilinilirliği Için Gerekli Metrikler

Markanızın bilinirliğini ölçmek için tüm metrikler göz önünde tutulmalı ve değerlendirilmelidir. Ayrıca markanızın bulunduğu her mecrada ayrı ayrı kapsamlı bir değerlendirme yapmak stratejilerinizi geliştirmeniz için çok önemlidir. Unutmayın her sosyal medya platformunun metrikleri farklıdır.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.