Üst Düzey Yöneticiler İçin Sosyal Medya Stratejileri

Üst Düzey Yöneticiler İçin Sosyal Medya Stratejileri

Sosyal medya yönetimi sadece şirketler için değil yöneticiler için de büyük önem arz ediyor. Üst düzey yöneticilerin sosyal medya kullanımı ile sektörlerinde kendini lider olarak konumlandırdıkları gibi markalarının da daha görünür olmasını sağlayabilir. Peki üst düzey yöneticiler derken kimleri hedef gösteriyoruz?
Hepimizin ilk anda aklına geldiği gibi CEO’lar, COO’lar, CFO’lar ve daha birçok üst düzey yönetici profili bu gruba dahil. Peki yöneticilerin sosyal medya kullanımı nasıl olmalı? Nelere dikkat etmeliler?
Konu hakkında merak ettiğiniz her şeyi detaylı olarak yazımızda açıklıyoruz. Keyifli okumalar.

Yöneticiler İçin Sosyal Medya Neden Önemli?

Sosyal medyada markalar kadar markaların yöneticileri de ilgi ile takip ediliyor. Markanın attığı adımların yöneticiler tarafından duyurulması, sektöre yön verecek fikirleri paylaşması ve önemli konular hakkında açıklamalar yapması yöneticilerin merakla takip edilmesini sağlıyor.  Takipçi kitlesi ile birebir etkileşimde olması hem yöneticiyi hem de markayı sosyal medya platformlarında ilgi çekici kılıyor.  

Günümüzde yöneticilerin dijital dünyaya ayak uydurması daha büyük kitlelere ulaşmalarını sağlarken aynı zamanda ikna kabiliyetlerini de dijital ortamda daha rahat kullanmalarına olanak sağlıyor. Sosyal medyayı aktif olarak kullanan yöneticiler müşterilerini, sektörü, ekiplerini ve şirket ile ilgili tüm haberleri yakından takip etme fırsatı da yakalıyor.

Yöneticiler Hangi Sosyal Medya Platformlarını Kullanmalı?

Yöneticiler için olmazsa olmaz sosyal medya platformlarının başında LinkedIn geliyor.
İş dünyasının nabzının attığı LinkedIn’de sektöre dair tüm yenilikleri, haberleri ve rakiplerinizi takip ederken aynı zamanda yeni yeteneklere de ulaşabilirsiniz. LinkedIn hesabını etkili kullanabilmek ve ağınızı genişletebilmek için düşüncelerinize, deneyimlerinize ve hobilerinize yer verebilirsiniz. Güncel gelişmeleri takip ederek yorumlamalı kitleniz ile etkili bir iletişim kurmalısınız. Görüşlerinizi merak eden kitlelere seslendiğinizi unutmayın.

Yöneticiler için olmazsa olmaz sosyal medya platformlarının başında LinkedIn geliyor.
İş dünyasının nabzının attığı LinkedIn’de sektöre dair tüm yenilikleri, haberleri ve rakiplerinizi takip ederken aynı zamanda yeni yeteneklere de ulaşabilirsiniz. LinkedIn hesabını etkili kullanabilmek ve ağınızı genişletebilmek için düşüncelerinize, deneyimlerinize ve hobilerinize yer verebilirsiniz. Güncel gelişmeleri takip ederek yorumlamalı kitleniz ile etkili bir iletişim kurmalısınız. Görüşlerinizi merak eden kitlelere seslendiğinizi unutmayın.
Yöneticiler için önemli olan diğer platform Twitter yani yeni adı ile X. X(Twitter) üzerinde takipçilerinizle ile iletişime geçebilir, görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. Twitter aktif kullanım ile kitleleri çok kolay harekete geçirebilen bir platform. Dikkat edilmesi gereken yer ise Twitter kullanıcılarının diğer platformlara oranla daha hızlı cevaplar vermesi ve çok hızlı eleştiri yapması. Kuracağınız her cümle de dikkatli olmalısınız. Profesyonel bir Sosyal Medya Uzmanı ile çalışmak işinizi kolaylaştıracaktır.

YouTube platformu da yöneticiler için uygun olan platformlardan birisi. YouTube’a çekeceğiniz video içerikleri ile deneyimlerinizi ve düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz. Ayrıca farklı formatlar yaratarak içeriklerinize renk katabilir daha ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz. Örneğin; haftalık olarak sektörü yorumladığınız ve konuk aldığınız bir format geliştirebilirsiniz. Güncel olmak ve çağı yakalamak önemlidir. Fakat ondan daha önemli bir şey varsa o da size ve şirketinize uygun yapılmış bir sosyal medya stratejisidir. Strateji planı her şeydir.

Yöneticiler Hangi Sosyal Medya Platformunu Kullanmalı

Yöneticiler Sosyal Medyayı Kullanırken Nelere Dikkat Etmeli?

Yöneticilerin sosyal medyayı kullanırken dikkat etmesi gereken birkaç önemli unsur vardır.

1 Güvenlik: Sosyal medyada başlıca dikkat etmeniz gereken konu hesaplarınızın güvenliğidir. Kanaat önderi, düşünce lideri, üst düzey yönetici gibi önemli pozisyonlarda olan kişilerin hesap güvenliğine normal kullanıcılara nazaran daha fazla dikkat edilmesi gerekir. Çünkü önemli kişilerin hesaplarına girmeye çalışan, kapatmaya çalışan kişiler olacaktır. Hesaplarınızda iki aşamalı doğrulama gibi güvenlik faktörlerini artırmanın yanı sıra düzenli olarak şifre değişikliği yapmak doğru olacaktır.

2 Marka İmajına Uyumlu Olmak: Yöneticilerin sosyal medya hesapları her ne kadar kişisel olsa da unutmamalıdırlar ki bulundukları konum itibari ile paylaştıkları içerikler marka ile ters düşmemelidir.

3 İletişim Dili ve Tonu: Sosyal medyada kullanılan dilin hedef kitleye yönelik olmasına dikkat edilmelidir. Samimi ve profesyonel bir dil kullanılmalıdır. Konuya göre kullanılacak iletişim tonu farklılık gösterebilir.

4 Doğru ve Kaliteli İçerik: Sosyal medya dünyasında bilgi kirliliği çok fazladır. Yöneticilerin paylaşmış olduğu içeriklerin kaliteli ve doğru olmasına dikkat etmesi gerekir. Takipçilerin güvenini kıracak ve konumunuzu zedeleyecek paylaşımlardan uzak durulmalıdır. Mümkünse içeriklerde kaynak gösterilmelidir.

5 İnteraktif Olmak: Takipçi kitlelerinin yorumlarına, sorularına cevap vermek ve iletişim kurmak; takipçi kitlesi ve liderler arasındaki bağı güçlendirir.

6 Kriz Yönetimi:
Sosyal medyada aniden çıkan krizler için bir yol haritası çizilmelidir. Negatif ve kötü yorumlar, ani dijital saldırılar için bir plan belirlenmeli sakin bir şekilde davranılmalıdır. Kriz yönetimi için profesyonellerden yardım alınması olumsuz durumlarla daha kolay başa çıkılmasını sağlar.

Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma

5 Maddede Yöneticiler İçin Sosyal Medya Stratejisi Oluşturma

Sosyal medya stratejisi oluşturmak süreç boyunca önünüzü görmenizi ve hedeflerinize ulaşmanızı sağlar. Stratejinizi oluştururken işinize yarayacak maddeleri aşağıda sizler için sıraladık.

1 Hedef Belirleyin: Sosyal medya hedeflerinizi amaçlarınızı önceden belirleyin. Bu sayede hedeflerinizi adım adım görebilirsiniz. Ölçülebilir hedefler koymaya dikkat edin.

2 Hedef Kitle Belirleyin:
Hedef kitlenizi belirleyin. Kime hitap ettiğinizi bilmek nasıl hitap edeceğinizi de belirler. Hedef kitlenizin demografik bilgilerini bilmek onları anlamanızı da sağlar.

3 İçerik Planı Oluşturun:
Aylık içerik takvimi oluşturun. Takviminizde farklı türde içeriklere yer vermeye çalışın ve aylık planınıza sadık kalarak düzenli paylaşım yapın. 

4 Rakip Analizi Yapın:
Rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını inceleyin. Rakiplerinizin paylaşımlarına ve iletişim diline önem verin. Rakiplerinizi dinlemek, takip etmek, neler paylaştıklarını görmek ve etkileşim dillerini analiz etmek size de fikir verecektir.

5 Stratejinizi Güncelleyin:
Sosyal medya platformları sürekli değişir. Kullanıcıların hareketleri de buna bağlı olarak değişecektir. Sizde stratejinizi düzenli aralıklarla yenilemekten korkmayın. Sosyal medyayı ve son gelişmeleri takip edin. Hedef kitlenizin çevrimiçi hareketlerini inceleyin ve stratejinizi güncelleyin.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.