Lead Generation Stratejileri

Lead Generation Stratejileri

Lead generation stratejileri, markanın bulunduğu sektöre göre B2B pazarlama alanında farklılık gösterebilir. Önemli olan nokta, markanın bulunduğu sektörün trendlerine uygun bir strateji benimsemek olacaktır. Aynı zamanda jenerik ürünlerle niş ürünler arasında da bu konuda farklılıklar olabilir. Buna ek olarak bir markanın ürün veya hizmet sunması da uygulanacak olan lead generation stratejileri açısından farklılıklar yaratacaktır.

Sosyal Medya Platformlarının Gücünü Kullanma

Sosyal medya, şimdiye kadar elde edilemeyecek kadar geniş bir ağ sunuyor. Paylaştığınız bir gönderi sadece birkaç saat içinde milyonlarca kullanıcıya ulaşabilir. Ve bu kullanıcılar arasında potansiyel müşterileriniz de yer alır. Instagram, Twitter, Facebook ve LinkedIn gibi sosyal medya platformları, lead stratejinizin ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Burada önemli olan farklı kanallardan gelen kişilerin aynı kanala yönlendirilmesidir. Aynı zamanda farklı kanallardan gelen bilgileri tek bir noktada toplamak, pazarlama ve satış ekibiniz için faydalı olacaktır. Bu noktada CRM entegrasyonu gibi çözümler lead sürecinize katkı sağlayabilir.

Sosyal Medya Lead Generation Stratejileri

Doğru Form Tasarımlarını Kullanma

Lead generation stratejileri kapsamında form tasarımı büyük önem taşır. Hazırlanacak olan formların kısa ve öz olması gerekir. Her şeyin ışık hızında yaşandığı bu günlerde kimse form doldurmak için dakikalarını harcamak istemez. İsim, şirket adı, şirketteki pozisyon, eposta adresi ve telefon numarasını içeren basit bir form lead generation süreci için fazlasıyla yeterli olacaktır. İsterseniz formu özelleştirerek hedeflerinize uygun hale getirebilirsiniz. Ama bunu yaparken formu mümkün olduğu kadar sade tutmaya özen gösterin.

Reklam ve Blog Metinlerinizi Elden Geçirin

Lead üretmenin ilk aşaması internette başlar. Bu nedenle hazırladığınız reklam ve blog metinlerinin güçlü ve bilgilendirici bir anlatıma sahip olması gerekir. Ziyaretçiler ve potansiyel müşterilerden gelen sorulara ve geri bildirimlere göre bu metinleri elden geçirebilirsiniz. Aynı zamanda dönüşüm oranı gibi metrikler de hangi noktaların iyileştirmeye açık olduğunu gösterebilir. Eğer internette gezinen kişileri yakalamayı başarırsanız, bu kişileri lead haline getirmek çok daha kolay olur.
B2B Pazarlamada Daha Fazla Potansiyel Müşteri Elde Etmek İçin Potansiyel Müşteri Yaratma Stratejileri

Lead Generation İçin Teknolojiden Faydalanın

Her gün lead olabilecek kullanıcılardan yüzlerce benzer soru alıyorsanız işleri otomatikleştirmenin zamanı gelmiş olabilir. Chatbot kullanmak, son yıllarda potansiyel müşteri üretme süreçlerinde yaygın olarak tercih ediliyor. Yapay zekadan güç alan bu teknoloji, potansiyel müşterilerden en çok gelen soruları otomatik olarak cevaplamanıza izin veriyor. Chatbotları kullanırken farklı senaryolar oluşturmalı ve bu senaryolara göre soru-cevap kurguları hazırlamalısınız. Potansiyel müşteri üretme sürecinin ilk basamağını otomatikleştirmek, dönüşüm sürecine yaklaşmış olan leadlere daha fazla kaynak ayırmanıza izin verir.

İndirim veya Kupon Sunun

İndirime veya kupona dayanamayan neredeyse hiç kimse yoktur. Bu nedenle potansiyel müşterilerinizi ararken özel indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Örneğin eposta listemize katılın ve ilk alışverişinizde %20 indirimi kapın gibi bir kampanya, ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürmenize izin verebilir. Eposta listesine katılan kişiler, ürün veya hizmetlerinizle ilgilendiklerini gösterirler. Daha sonra bu kişilere eposta göndererek onları satın alma hunisine doğru yönlendirebilirsiniz.
B2B E-Ticarette Potansiyel Müşteri Oluşturma Stratejileri

Ücretsiz Deneme Sunun

Yazılım veya SaaS hizmetleri veriyorsanız, birçok kişi büyük bir bağlılık kurmadan önce hizmetin kapsamını ve neler yapabileceğini görmek ister. Bu nedenle ücretsiz deneme sürümleri müşterileri çekmek için faydalı bir yaklaşım olacaktır. Demolar hizmetin tüm özelliklerini içerebileceği gibi hizmeti satın alınca hangi özelliklerin geleceğini de gösterebilir. Demo tasarımı, elde ettiğiniz geri bildirimlere göre güncellenebilir.

Dönüşümü Sağlayan Anahtar Kelimelere Odaklanın

Birçok durumda jenerik anahtar kelimeler fark edilmenizi sağlamayacak. Bu nedenle dönüşüm potansiyeli olan ve ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürebilecek olan anahtar kelimelere odaklanın. Bunun için satış ve pazarlama ekibinin birlikte çalışması gerekir. Satış ekibinden gelecek bilgiler, pazarlama ekibinin odaklanması gereken alanları belirler. Örneğin en çok soru gelen ürün özellikleri veya ürünün nasıl kullanılacağına dair sorular dönüşümü sağlayan anahtar kelimeler olabilir.
B2B Marketing Ve Lead Generation Stratejilerinde Anahtar Kelimeler

LinkedIn Şirket Hedefleme Kriterleri

Kurumsal Kategori: Şirketleri S&P 500 gibi özel segmentlere göre hedeflemenize olanak tanır.

Şirket Bağlantıları: Seçtiğiniz şirketlerin çalışanlarının 1. derece bağlantılarına ulaşmanızı sağlar. Bu sadece 500’den fazla çalışanı olan şirketler için geçerlidir.

Şirket Takipçileri: Kendi LinkedIn Sayfanızın takipçilerini hedeflemenizi sağlar. Bu hedef kitle özelliğini kullanmak için reklam hesabınızın LinkedIn Sayfanıza bağlı olması gerekir. Varsayılan olarak, bu özelliği kullanmazsanız kampanyalarınız hem takipçilere hem de takipçi olmayanlara ulaşabilir.

Şirket Büyüme Oranı:Şirketleri, çalışan büyümesi gibi faktörler veya aynı yer ve sektördeki diğer benzer şirketlerden elde edilen veriler kullanılarak belirlenen yıllık büyüme oranlarına göre hedeflemenize olanak tanır.

Şirket Sektörü: Şirket tarafından bildirildiği şekliyle, üyenin çalıştığı şirketin ana sektörü. Diğer sektörler şirketten türetilebilir ve hedef kitle seçimine dahil edilebilir.

Şirket Adı: Bir üyenin işvereni olarak bildirdiği kuruluş. Bunlar, şirket çalışanları tarafından tutulan LinkedIn sayfalarına dayanmaktadır.

Şirket Geliri:Şirketleri tahmini yıllık gelirlerine göre seçmenize olanak tanır.

Şirket Büyüklüğü: Üyeleri, çalıştıkları kuruluşun büyüklüğüne göre hedeflemenizi sağlar. Şirket büyüklüğü, şirketin LinkedIn sayfasında listelenen çalışan sayısına göre belirlenir.

Generate Leads Düğmesi Lead Generation Stratejileri

Lead generation stratejileri B2B pazarlamada sektörden sektöre değişebilir. Önemli olan, sektörünüzdeki trendlere uygun bir strateji seçmektir. Aynı zamanda, jenerik ürünler ve niş ürünler için stratejiler farklılık gösterebilir. Ayrıca, ürün veya hizmet teklifleri farklı bir müşteri adayı yaratma stratejisinin uygulanmasına yol açar.

  • Kurumsal Kategori
  • Şirket Bağlantıları
  • Şirket Takipçileri
  • Şirket Büyüme Oranı
  • Şirket Sektörü
  • Şirket Adı
  • Şirket Geliri
  • Şirket Büyüklüğü
İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.