Lead generation stratejileri, markanın bulunduğu sektöre göre B2B pazarlama alanında farklılık gösterebilir. Önemli olan nokta, markanın bulunduğu sektörün trendlerine uygun bir strateji benimsemek olacaktır. Aynı zamanda jenerik ürünlerle niş ürünler arasında da bu konuda farklılıklar olabilir. Buna ek olarak bir markanın ürün veya hizmet sunması da uygulanacak olan lead generation stratejileri açısından farklılıklar yaratacaktır.
İçerik Haritası
ToggleSosyal Medya Platformlarının Gücünü Kullanma
Sosyal medya, şimdiye kadar elde edilemeyecek kadar geniş bir ağ sunuyor. Paylaştığınız bir gönderi sadece birkaç saat içinde milyonlarca kullanıcıya ulaşabilir. Ve bu kullanıcılar arasında potansiyel müşterileriniz de yer alır. Instagram, Twitter, Facebook ve LinkedIn gibi sosyal medya platformları, lead stratejinizin ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Burada önemli olan farklı kanallardan gelen kişilerin aynı kanala yönlendirilmesidir. Aynı zamanda farklı kanallardan gelen bilgileri tek bir noktada toplamak, pazarlama ve satış ekibiniz için faydalı olacaktır. Bu noktada CRM entegrasyonu gibi çözümler lead sürecinize katkı sağlayabilir.
Doğru Form Tasarımlarını Kullanma
Lead generation stratejileri kapsamında form tasarımı büyük önem taşır. Hazırlanacak olan formların kısa ve öz olması gerekir. Her şeyin ışık hızında yaşandığı bu günlerde kimse form doldurmak için dakikalarını harcamak istemez. İsim, şirket adı, şirketteki pozisyon, eposta adresi ve telefon numarasını içeren basit bir form lead generation süreci için fazlasıyla yeterli olacaktır. İsterseniz formu özelleştirerek hedeflerinize uygun hale getirebilirsiniz. Ama bunu yaparken formu mümkün olduğu kadar sade tutmaya özen gösterin.
Reklam ve Blog Metinlerinizi Elden Geçirin
Lead Generation İçin Teknolojiden Faydalanın
Her gün lead olabilecek kullanıcılardan yüzlerce benzer soru alıyorsanız işleri otomatikleştirmenin zamanı gelmiş olabilir. Chatbot kullanmak, son yıllarda potansiyel müşteri üretme süreçlerinde yaygın olarak tercih ediliyor. Yapay zekadan güç alan bu teknoloji, potansiyel müşterilerden en çok gelen soruları otomatik olarak cevaplamanıza izin veriyor. Chatbotları kullanırken farklı senaryolar oluşturmalı ve bu senaryolara göre soru-cevap kurguları hazırlamalısınız. Potansiyel müşteri üretme sürecinin ilk basamağını otomatikleştirmek, dönüşüm sürecine yaklaşmış olan leadlere daha fazla kaynak ayırmanıza izin verir.
İndirim veya Kupon Sunun
Ücretsiz Deneme Sunun
Dönüşümü Sağlayan Anahtar Kelimelere Odaklanın
LinkedIn Şirket Hedefleme Kriterleri
Kurumsal Kategori: Şirketleri S&P 500 gibi özel segmentlere göre hedeflemenize olanak tanır.
Şirket Bağlantıları: Seçtiğiniz şirketlerin çalışanlarının 1. derece bağlantılarına ulaşmanızı sağlar. Bu sadece 500’den fazla çalışanı olan şirketler için geçerlidir.
Şirket Takipçileri: Kendi LinkedIn Sayfanızın takipçilerini hedeflemenizi sağlar. Bu hedef kitle özelliğini kullanmak için reklam hesabınızın LinkedIn Sayfanıza bağlı olması gerekir. Varsayılan olarak, bu özelliği kullanmazsanız kampanyalarınız hem takipçilere hem de takipçi olmayanlara ulaşabilir.
Şirket Büyüme Oranı:Şirketleri, çalışan büyümesi gibi faktörler veya aynı yer ve sektördeki diğer benzer şirketlerden elde edilen veriler kullanılarak belirlenen yıllık büyüme oranlarına göre hedeflemenize olanak tanır.
Şirket Sektörü: Şirket tarafından bildirildiği şekliyle, üyenin çalıştığı şirketin ana sektörü. Diğer sektörler şirketten türetilebilir ve hedef kitle seçimine dahil edilebilir.
Şirket Adı: Bir üyenin işvereni olarak bildirdiği kuruluş. Bunlar, şirket çalışanları tarafından tutulan LinkedIn sayfalarına dayanmaktadır.
Şirket Geliri:Şirketleri tahmini yıllık gelirlerine göre seçmenize olanak tanır.
Şirket Büyüklüğü: Üyeleri, çalıştıkları kuruluşun büyüklüğüne göre hedeflemenizi sağlar. Şirket büyüklüğü, şirketin LinkedIn sayfasında listelenen çalışan sayısına göre belirlenir.
Lead generation stratejileri B2B pazarlamada sektörden sektöre değişebilir. Önemli olan, sektörünüzdeki trendlere uygun bir strateji seçmektir. Aynı zamanda, jenerik ürünler ve niş ürünler için stratejiler farklılık gösterebilir. Ayrıca, ürün veya hizmet teklifleri farklı bir müşteri adayı yaratma stratejisinin uygulanmasına yol açar.
- Kurumsal Kategori
- Şirket Bağlantıları
- Şirket Takipçileri
- Şirket Büyüme Oranı
- Şirket Sektörü
- Şirket Adı
- Şirket Geliri
- Şirket Büyüklüğü