Logo tasarımınız, markanızın amacını, ürün ya da hizmetini, hedef kitlesiyle ilişkini betimleyen ve markanız için bilinirlik yaratan bir tasarımdır. Logonuz, kurumsal kimliğinizin en önemli parçalarından biridir; bu nedenle şirketiniz için doğru olan tasarımı bulmak oldukça zor olabilir. Görsel olarak hem dikkat çekici hem de anlaşılabilir bir yalınlıkta olması gereklidir. Aynı zamanda şirketinizi rakiplerden ayıran ve “eşsiz” olan bir logo tasarımı olmalıdır.
Logo tasarımında kullanılabilecek çok sayıda rengin, formun ve fontun arasından hangisinin sizin sektörünüze ve şirketinize uygun olacağını bilmeniz elbette önemlidir. Sadece logo tasarlamanıza değil, etkileyici ve akılda kalıcı bir logoya da sahip olmanıza yardımcı olacak ipuçlarını aşağıdan inceleyebilirsiniz:
Logonuz Vermek İstediğiniz Mesajı Anlatsın
Markanız neyi temsil ediyor? Resmi misiniz yoksa samimi bir yaklaşıma mı sahipsiniz? Markanızın erkeksi mi yoksa dişil bir hissi mi var? Belki genel bir hedef kitleniz var veya daha spesifik bir nişe hitap ediyorsunuz. Markanızın temsil ettiği her ne olursa olsun, şirket logonuzun mesajını doğru bir şekilde ilettiğinden ve temsil ettiğinden emin olmanız önemlidir.
* Küçük bir ipucu: Rakiplerinize bakın. Bu sadece sizin ilerlediğiniz hissi ayırt etmenize yardımcı olmayacak, aynı zamanda aralarında nasıl duracağınızı anlamanıza da yardımcı olacaktır.
Logonuz Sade Bir Tasarıma Sahip Olsun
Vermek istediğiniz mesajı daha net ifade etmek istiyorsanız, logo tasarımınızın basit ve sade olması gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Ama “basit ve sade” tam olarak ne anlama geliyor? Şirketinizin logo tasarımı, süslü tasarım hayallerinizi gerçeğe dönüştüreceğiniz bir öğe olmamalı; başarılı logo tasarımlarında karmaşık grafikler kullanılmaz. Unutmayın, sadece fark edilmeniz ve hatırlanmanız gerekir.
Logonuzu amacınıza uygun olmalı. Logo tasarımınız, şirketiniz tarafından sağlanan her bir hizmeti anlatmak zorunda değil. Logo tasarımınızın şirketinizin sağladığı ana hizmete odaklanması, daha sade bir tasarımın oluşmasına yardımcı olacaktır.
Seçeceğiniz Renkler Sektörünüze Uygun Olsun
Renk sadece bir kişinin bilinçaltındaki tepkileri tetiklemekle kalmaz, aynı zamanda her bireye bağlı olarak farklı algılanır. Bu yüzden marka olarak nasıl algılamak istediğinizi bilmek kesinlikle çok önemlidir. Bunu bilmek, hedef kitlenizin tercihlerine hitap etmenizi sağlayacaktır. Örneğin, yeşil ve mavi gibi renkler dinginlik hissi verirken, kırmızı veya turuncu gibi daha sıcak renkler ise cesur veya kendinden emin bir ifadeye sahiptir.
* Küçük bir ipucu daha: Kullanacağınız renk sayısı konusunda dikkatli olun. Logo tasarımının içinde barındırdığı renk sayısı 2 veya 3’ü aşmamalıdır.
Markanızı Temsil Edecek Tipografiyi Seçin
Farklı tipografilerin tıpkı farklı renkler gibi yaydığı hisler ve enerjiler farklıdır. Logo tasarımınızda kullanacağınız fontu, mutlaka markanızın temsil ettiği duruşa göre seçmeniz gerekir.
Örneğin, yuvarlak hatlardan oluşan sans-serif grubundan seçeceğiniz bir font daha eğlenceli ve samimi bir his uyandırır. Bu font grubu muhtemelen bir tıbbi uygulama ya da bir hukuk bürosu için uygun olmayabilir. Doğru yazı tipi, kitlenize markanızın mesajıyla ilgili bir fikir verecektir, bu yüzden dikkatli bir şekilde seçtiğinizden emin olmalısınız.
Logonuz Farklı Kullanım Alanları İçin de Uygun Olsun
Logonuzu tasarlarken, sonsuza dek ekranınızda yaşamayacağını unutmayın. Bir broşürde, bir web sayfasının üst köşesinde veya tabelada; gözünüze hala iyi görünüyor mu? Ölçeklenebilirlik ve farklı arka planlara uyarlanabilirlik, göz önünde bulundurmanız gereken şeylerdir. Karmaşık tasarımlar, farklı arka planlara ve farklı alanlara uygun olmayacaktır.