LinkedIn Düşünce Lideri Reklamı

LinkedIn Düşünce Lideri Reklamı

LinkedIn Düşünce Lideri Reklamı, belirli bir alanla ilgili yapılan deneyim ve öngörüye dayalı fikir içerikli uzman paylaşımlarının öne çıkarılmasıdır. Düşünce liderleri genellikle şirketlerin üst düzey yöneticileri, danışmanlar ya da bir konuda uzmanlık derecesine yükselmiş kişilerden oluşur. Düşünce liderleri, uzman oldukları konularda deneyimlerinden ve öngörülerinden oluşan fikirlerini paylaşarak geniş kitlelere liderlik ederler.

Dijital dünyada yayınlanan içeriklerin hedef kitlesine ulaşması ve ilgili kullanıcılara dokunması kritik bir öneme sahiptir. Sosyal medya mecralarında, hedef kitleye erişebilmek için pek çok reklam modeli kullanılıyor ve günden güne yeni reklam türleri geliştiriliyor.

Bu yazımızda LinkedIn’in 2022 yılında sınırlı sayıda kullanıcıya BETA olarak sunduğu ve Temmuz 2023’ten itibaren tüm kullanıcılara sunulan Thought Leader Ads reklam modelinden bahsedeceğiz. Keyifli okumalar dileriz.

Düşünce Lideri Nedir?

Düşünce lideri, spesifik bir konuda deneyim ve birikimleriyle uzmanlık seviyesine ulaşmış kişilerdir. Düşünce liderleri fikirlerini ve öngörülerini paylaşımlarında anlatarak takipçilerine ve konuyla ilgilenen geniş kitlelere önderlik ederler.

Kullanıcılar ilgilendikleri konularla alakalı fikir paylaşımı yapan liderleri takip ederek yeni gelişmeleri, sektörel bilgileri, başarı hikayelerini ve liderin önerdiği farklı bakış açılarını öğrenebilirler.

Referans olarak kabul edilen düşünce liderinin amacı liderlik ettikleri alanlarda kullanılan uygulamaların, hizmetlerin ve projelerin en doğru şekilde yürütülmesine olanak tanıyan fikirler sunmaktır.

Dusunce-Lideri

LinkedIn Düşünce Lideri Reklamı (Thought Leader Ads) Nedir?

LinkedIn kullanıcıları olarak aktif olduğumuz süre boyunca pek çok farklı türde LinkedIn reklam modeliyle etkileşimde bulunuyoruz ve sponsorlu içerikleri kolaylıkla ayırt edebiliyoruz.

LinkedIn Düşünce Lideri Reklamı, diğer reklam türlerinden farklı olarak akışta organik gönderi gibi görünür. Yani kullanıcılar, şirket hesabı/kuruluş yerine konuyla ilgili yetkinliğe sahip bilirkişi ya da liderin paylaştığı içerikle etkileşimde bulunurlar.

Dusunce-Lideri-Reklami-2

Organik gönderilerin sponsorlu içeriklere göre tıklanma ve etkileşimde bulunulma olasılığı daha yüksek olduğu bilinmektedir. Bu nedenle Düşünce Lideri reklamları içeriğinizin daha geniş bir kitleyle etkileşimde bulunmasını ve marka bilinirliği için harika bir opsiyon olabilir.

Düşünce Lideri reklamı hem organik gönderi özelliğine hem de öne çıkarılmış reklamlı gönderi özelliğine sahiptir. Bu yönüyle yüksek görünürlük alarak düşüncelerinizin ilgili kullanıcılara gösterilme oranını artırır.

Düşünce Lideri Reklamının Avantajları Nelerdir?

Düşünce Lideri Reklamları, reklam hedeflemesi yaptığınız kitleye, akışta organik bir gönderi gibi görünür. Organik gönderi gibi görünmesi kullanıcıların tıklama ve etkileşimde bulunma oranını artıracaktır. İlgili içerikle ilgili marka farkındalığı oluşturmak ve organik gönderilere göre daha çok etkileşim elde etmek için diğer reklam modellerine göre iyi bir opsiyondur.

Kullanıcının markanızla tanışması, hizmet/ürün veya çözümleriniz hakkında bilgi edinebilmesi dönüşüm yolculuğunda önemli bir adım olarak görülebilir. Hedeflediğiniz kitleyi satın alma sürecinde eyleme geçirecek ve rakiplerinize göre avantajlı bir duruma gelmenizi sağlayacaktır.

Düşünce Lideri Reklamları Nasıl Oluşturulur?

Öncelikle Düşünce Lideri Reklam modelini oluşturabilmek için halka açık ve doğrulanmış bir üyeliğe ihtiyacınız var. Ayrıca içeriğini promote edeceğiniz çalışanınızın şirket hesabınızda Content ya da Super Admin yetkinliğine sahip olması gerekmektedir. Bu adımların kontrolünü şirket sayfanıza gelerek Settings> Manage Admins adımlarını izleyerek sağlayabilirsiniz.

Gerekli yetkinlik koşullarını sağladıktan sonra reklam kurulum adımlarını linkten takip edebilirsiniz.

Etkili bir Düşünce Lideri Reklam Kampanyası oluşturmak için aşağıdaki adımları izlemenizi öneriyoruz.

  • Doğru içeriği seçin: Thought Leader Ad’ınızda tanıtmak için seçtiğiniz içerik önemlidir. Yüksek kaliteli, bilgilendirici ve ilgi çekici olduğundan emin olun.
  • Doğru kitleyi hedefleyin: Thought Leader Ad’ınızı oluştururken doğru kitleyi hedeflemeniz gerekecektir. Bu, doğru kampanya hedefini seçmek ve doğru anahtar kelimelere odaklanmak anlamına gelir.
  • Düzenli paylaşım yapın: Sektörünüzle ilgili içerikleri düzenli olarak paylaşın. Makaleleri, blog gönderilerini, infografikleri, video içeriklerini vb. LinkedIn’in yayın platformunu kullanarak düzenli paylaşımlar yapın.
  • Etkileşimde bulunun ve bağlantı kurun: Paylaştığınız içeriğe gelen yorumlara yanıt verin, sektördeki diğer düşünce liderleriyle etkileşime geçin ve bağlantılarınızı artırın.
  • LinkedIn gruplarına katılın: İlgili LinkedIn gruplarına katılarak tartışmalara katılın ve değerli içgörülerinizi paylaşın.
  • LinkedIn Pulse kullanın: Bu özellik, kullanıcıların blog gönderilerini ve makalelerini yayınlamalarına izin verir. Düşünce liderliği için mükemmel bir platform olabilir.
  • Sonuçlarınızı takip edin: Thought Leader Ads’lerinizin sonuçlarını takip etmek önemlidir, böylece neyin işe yaradığını ve neyin işe yaramadığını görebilirsiniz. Bu, kampanyalarınızı optimize etmenize ve yatırımınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacaktır.

LinkedIn Düşünce Liderliği reklamları için öncelikle öngörüler üretebileceğiniz, ilgi çekici ve eşsiz içerikler üretebileceğiniz uzman olduğunuz bir alana ihtiyacınız vardır. Bu alanda yapacağınız eşsiz paylaşımlarla ilgi duyan kullanıcıları hedefleyerek reklam seçeneklerini kullanabilirsiniz. Yapacağınız düzenli paylaşımlar ve önerdiğiniz değerli fikirler sayesinde düşünce lideri olabilir, sizi takip eden kullanıcılara faydalı içerikler üretebilirsiniz.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.