NTT DATA
Doğru LinkedIn reklam kurgusu ile gelen formlardaki profesyonel
e-posta adreslerinin oranını %80 artırdık.
LinkedIn Lead Gen Forms
Website Conversions
Lead Genaration
Demand Capturing
Conversation Ads
Message Ads
Brief
Hazırlık
NTT DATA tarafından oluşturulan brief ihtiyacın çerçevesini net olarak çiziyordu ve kampanya içeriği hedef doğrultusunda doğru şekilde kurgulanmıştı.
Doğru planlama kampanyanın başarısı için ilk adımdı ve birlikte sağlam bir zemine inşa edildi.
Gönderi tipi ise daha derin ve anlamlı içerik paylaşabildiğimiz kaydırmalı gönderi tipi (karuesel) olarak belirlendi.
Genel Bakış
Analiz/Planlama
Hedefler
Kampanya hedefi başvuru toplama yani "lead generation" olarak belirlendi.
Akabinde başvuruların web sitesindeki form üzerinden mi yoksa LinkedIn formu üzerinden mi toplanacağına kararı verilmeliydi.
Çeşitli hesaplardaki benzer kampanya deneyimimizi göz önünde bulundurarak daha iyi sonuç elde edebilmek için platformun kendi form yapısını -LinkedIn Lead Gen Form- kullanmaya karar verdik.
Dezavantajlar/Engeller
Zorluklar
LinkedIn kullanıcılarının büyük çoğunluğu LinkedIn'e bir iş e-posta adresi değil, kişisel e-posta adresiyle kayıt oluyor.
Buna karşın LinkedIn formlarında varsayılan alan olarak “iş e-postası” alanı bulunuyor fakat bu alan kullanıcıların neredeyse hiç kullanmadığı bir alan olduğundan genelde boş oluyor.
LinkedIn Lead Gen formları bu boş alana otomatik olarak kişisel e-posta adresini yazıyor ve bu sebeple gmail, hotmail gibi jenerik e-postaları veritabanımıza işleniyor.
Kişisel e-posta adresleri, gelen potansiyel müşteri formlarına erişme noktasında sorun yaratabiliyor çünkü iş e-posta adresine erişmek için ekstra bir dokunuş, bir operasyon süreci daha eklenmesi gerekebiliyor ve bu da ekstra zaman ve bütçe maliyeti demek.
Başarılı İş Geliştirme
Sonuç
Lead Gen formlarının içerisine zorunlu bir özel soru alanı ekleyerek kişisel e-posta sorununun üstesinden geldik.
Gelen başvuruların %80’i aktif iş e-posta adreslerini paylaştı.
Doğru hedef kitleye giden doğru içerik, doğru platformda başarı getirir. Bu kampanyada deneyimlediğimiz tam olarak buydu.
Hedef kitlesiyle örtüşen reklam içeriğinin (mesaj ve görsel) bütünselliği sonucunda reklamın viral (organik) erişim sayısı da maliyetleri azaltan önemli etkenlerden birisiydi.
Benzer sektör verilerine göre Bin Gönsterim Başına Maliyeti (BGBM) %26 oranında düşüş gösterdi.
Tıklama Başına Maliyet (TBM) ise %51 oranında azalarak hesabımızın en iyi rakamlarını elde ettik.
Form başına maliyet hesap geneline göre %72, benzer sektör referansına göre ise %123 azaldı.
Platform dinamiklerini bilmek ve buna göre kurguyu değiştirmek başarımızın yarısını, müşterimizi ve sektörünü tanıyıp ona uygun görsel ve dil ile doğru briefi paylaşmak ise diğer yarısını oluşturdu.
NTT DATA ile marka iş birliğimiz, büyüyerek ve gelişerek devam ediyor.