LinkedIn Reklamları Başarı Hikayesi

NTT DATA

Doğru LinkedIn reklam kurgusu ile gelen formlardaki profesyonel e-posta adreslerinin oranını %80 artırdık.

NTT DATA Müşteri Yorumu
"Mochatouch Ekibi, Konusunda Uzman, İhtiyaçlarımızı Anlayan ve Doğru İletişim Kurabildiğimiz Bir Ekip"
Ntt-Data-Burcu-Saglam
Burcu Öner Sağlam
Digital Marketing Group Manager @NTT DATA

#BirlikteBüyüyoruz

Dönüşüm Maliyeti (CPL) %69 Azaldı.
Tıklama Başına Maliyet (CPC) %24 Azaldı.
Tıklama Oranı (CTR) %48 Daha Yüksek.
Erişim Maliyeti ise (CPM) Aynı Seviyelerde Tutuldu.
Linkedin Marketing Solutions
Ntt Data Basari Hikayesi Logo
Ntt Data Basari Hikayesi
Brief

Hazırlık

NTT DATA tarafından oluşturulan brief ihtiyacın çerçevesini net olarak çiziyordu ve kampanya içeriği hedef doğrultusunda doğru şekilde kurgulanmıştı.
Gönderi tipi ise daha derin ve anlamlı içerik paylaşabildiğimiz kaydırmalı gönderi (carousel) olarak marka tarafından belirlenmişti.
Ajans dünyasında doğru brief alabilmenin zorluğunu bilirsiniz. 😅

Genel Bakış

Şirket: NTT DATA
Endüstri: IT Hizmetleri ve IT Danışmanlığı
Platform: LinkedIn
Reklam Hedefi: Dönüşüm
Reklam Tipi: LinkedIn Lead Gen Form
Analiz/Planlama

Hedefler

Kampanya hedefi başvuru toplama yani Lead Generation olarak belirlendi.
Akabinde dönüşümün websitesindeki form üzerinden mi yoksa LinkedIn üzerinden mi gerçekleşeceğinin kararı verilmeliydi.
Çeşitli hesaplardaki benzer kampanya deneyimimizi göz önünde bulundurarak daha iyi performans için platformun kendi form yapısını -LinkedIn Lead Gen Form- kullanmaya karar verdik.

Dezavantajlar/Engeller

Zorluklar

LinkedIn kullanıcılarının büyük çoğunluğu LinkedIn'e bir iş e-posta adresi değil, kişisel e-posta adresiyle kayıt oluyor.
Buna karşın LinkedIn formlarında varsayılan alan olarak “iş e-postası” alanı bulunuyor fakat bu alan kullanıcıların neredeyse hiç kullanmadığı bir alan olduğundan genelde boş oluyor.

LinkedIn Lead Gen formları bu boş alana otomatik olarak kişisel e-posta adresini yazıyor ve bu sebeple gmail, hotmail gibi jenerik e-postaları veritabanımıza işleniyor.

Kişisel e-posta adresleri, gelen potansiyel müşteri formlarına erişme noktasında sorun yaratabiliyor çünkü iş e-posta adresine erişmek için ekstra bir dokunuş, bir operasyon süreci daha eklenmesi gerekebiliyor ve bu da ekstra zaman ve bütçe maliyeti demek.

Başarılı İş Geliştirme

Sonuç

Lead Gen formlarının içerisine zorunlu bir özel soru alanı ekleyerek kişisel e-posta sorununun üstesinden geldik.
Gelen başvuruların %80’i aktif iş e-posta adreslerini paylaştı.

Doğru hedef kitleye giden doğru içerik, doğru platformda başarı getirir. Bu kampanyada deneyimlediğimiz tam olarak buydu.
Hedef kitlesiyle örtüşen reklam içeriğinin (mesaj ve görsel) bütünselliği sonucunda reklamın viral (organik) erişim sayısı da maliyetleri azaltan önemli etkenlerden birisiydi.

Sektörel verilere göre BGBM (CPM) maliyeti %12 daha az iken, TBM %65 oranında azalarak hesabımızın en iyi rakamlarını elde ettik.

Lead başına maliyet hesap geneline göre %69, benzer sektör referansına göre ise %123 daha az. 💪

Platform dinamiklerini bilmek ve buna göre kurguyu değiştirmek başarımızın yarısını, müşterisini tanıyıp ona uygun görsel ve dil ile doğru briefi paylaşmak ise diğer yarısını oluşturdu.

NTT DATA ile marka işbirliğimizi büyüyerek ve gelişerek devam ediyor.