İçerik Pazarlamada Hikaye Anlatıcılığının Gücü

İçerik Pazarlamada Hikaye Anlatıcılığının Gücü

Son zamanlarda çok sık duyduğumuz hikaye anlatıcılığının içerik pazarlamasındaki yerini anlattığımız bir blog ile karşınızdayız.

İngilizcesi Business Storytelling yani iş hikaye anlatımı demektir. Başındaki ‘’iş’’ kelimesi sizi korkutmasın ya da hikaye anlatımının işle ne ilgisi var diyebilirsiniz.
Aslında bakarsanız yaptığınız her şeyin arkasında bir hikaye vardır. Bu hikayeleri ortaya çıkarmak, kullanmak ve insanlara kim olduğunuzu, ne yaptığınızı ve neden olduğunu göstermek için hikaye anlatıcılığını kullanıyoruz. Markanızın hikayesini dijital platformları kullanarak yayabilirsiniz. Mesela, blogunuzda – web sayfasınızda – sosyal medyanızda vb.

Hikayeleriniz, potansiyel müşterilerinizin alacağı kararlar üzerinde oldukça etkilidir. Mevcut durumlarını ve bir adım sonrasında neler olabileceğini görmelerini ve anlamalarını sağlar.

Hikaye anlatımı, yazılarınızın ne kadar uyumlu olduğu ile alakalı değil, ne kadar uzun süre geçerli olduğu ile alakalıdır. Bir yazıyı ne kadar okursanız okuyun, sizde bıraktığı etki çok önemlidir.
Yazdığınız yazının; hatırlanabilir, paylaşılabilir ve duygusal olarak hissedilebilir olması gerekir. Eğer bunlara dikkat ederseniz yazınız sürekleyiciliğini kaybetmez ve sonuna kadar okunur.

İçerik Pazarlamada Hikaye Anlatıcılığının Gücü

Sizce neden bir hikaye anlatmaya ihtiyaç duyarız?

Herkes güzel ve akıcı hikayelere bağlanır, o yüzden yazılarınızda iyi hikayelere yer verin. Akıl ve mantık yürütülmesine imkan tanıyan hatta aşk gibi güçlü bir duyguyla okuyucu bağlayan hikayeler üretin.

Hikaye anlatıcılığından yardım alarak markanızın kitlesini daha çok çekmek istiyorsanız, hikaye anlatımının anahtarı olan Golden Circle modelindeki soruları cevaplamanız gerekir.

Neden?

Neden yaptığın şeyi yapıyorsun?

Nasıl?

Kitlenize nasıl yardımcı olacaksınız?

Ne?

Ne teklif ediyorsunuz?

Neden ve nasıl soruları duygular ile iletişim kurmanızı ve insan davranışları ile hareket etmenizi sağlar.

Sizce Neden Bir Hikaye Anlatmaya Ihtiyaç Duyarız?

Hikaye Anlatımındaki Temel Unsurlar

Karakter: Her hikayenin karakterleri vardır, her hikaye mutlaka bir veya birden çok karakter etrafında döner. İş hikayelerinde ise siz, ürün veya hizmetleriniz sizin karakterleriniz olabilir.

Çatışma: Hikayelerde anlatılan çatışmalar, hikayenin devamı ya da çatışmanın çözümü için merak uyandırak unsurlardır. İnsanlar okurken çatışmayı değil nasıl çözüldüğünü merak ederler.

Çözüm: Hikayeler aslında bir veya birden fazla çatışmanın çözümünü anlatırlar. Bu bazen bir aşık kavuşması bazen ise tarihi bir krizin çözülmesi şeklinde olabilir. İş hikayelerinizde yaşadığınız bir kriz veya sorunu nasıl çözdüğünüzü anlatabilirsiniz.

İlgili Diğer İçerikler