Google Analytics, güncel dijital medya dili ile bahsetmek gerekirse en becerikli stalker’dır. Ücretsiz olarak web sayfanızın ziyaretçi istatistiğinin tutulup raporlandığı bir mecradır.
Ziyaretçilerin; yaş aralıklarını, bilgisayar başından mı yoksa mobil mi erişim sağladıkları, coğrafi olarak nereden ziyaret ettikleri, hangi ortamlardan adresi buldukları, neler ile ilgilendikleri gibi bir çok özelliklerini inceleyebilirsiniz.
Google Analytics kurulum olarak oldukça basittir. Internet sitenizin tasarım ve içerik olarak her sayfada sabit kalan bölümüne üye olunca gelecek kodu yerleştirmeniz yeterli olacaktır. Genellikle footer bölümüne veya sayfanın üst bölümü olan header bölümlerine kod yerleştirilip, ziyaretçi profilleri gerçek zamanlı analiz edilmeye başlanır. Tavsiyem web sayfasının yüklenme hızını düşürmemesi açısından footer bölümünü kullanmanız yönündedir.
İnternet sayfanıza gelen trafiği en iyi şekilde yorumlayıp, kitlenizi tanımanız, internet sayfanızın eksiklerini görmeniz, ziyaretçilerin en çok hangi sayfalarda vakit geçirdiklerinden tutun alış verişin hangi etabında websitenizden ayrıldıklarına kadar kendinizi tanımanız için mükemmel bir araçtır. Tüm bu veriler ışığında da reklam vermeniz gereken kitleyi tanımanız kolaylaşır.
Google Analytics Nasıl Kullanılır?
Gerçek Zamanlı:
İsminden anlaşıldığı üzere aktif olarak şuan internet sitenizdeki kişi sayısı, nereden eriştikleri, lokasyon olarak nereden bağlandıkları , kaç dakika ve hangi sayfalarda oldukları gibi bilgiler vermektedir.
Kitle:
Edinme:
Ziyaretçilerin erişim kaynaklarına odaklanan bu bölümde, sosyal medya, organik aramaları belirleyip sunar. Gerekli ayarlamalar sağlandığında adwords hizmetininde eş zamanlı çalışmakta olup sitenizdeki reklam tıklaması veya gösterimden dönüşüme kadar, müşteri davranışına ilişkin veri sağlar. Bu bölümden Remarketing diye bilinen yeniden pazarlama olanaklarını elde edersiniz.
Davranış:
İnternet sitenizin sayfalarının analizlerine odaklanan bu bölümde ise, en çok görüntülenen sayfaları, sayfalardan çıkış oranları, geçirilen zamanın bilgisini verir. Adsense ve Ad Exchange ile bağlantı kurduğunuzda sayfalarınızın veya içeriğinizin ne düzeyde para kazandırdığını daha iyi anlamak için gösterim sayısı, tıklama sayısı ve gelir gibi metriklere erişebilirsiniz.
Aynı zamanda websayfanızın açılış ortalama hızını, sunucu yanıt sürelerini, yüklenme sürelerinin bilgilerini verip iyileştirmeniz için önerilerde bulunur.
Dönüşüm:
Bir hedef tanımladığınız taktirde ne kadar başarılı olduğunuzu ölçüp, tamamlanma oranlarını belirtir. Aynı zamanda pazarlama için oluşturduğunuz kampanyalarınıza katılan ziyaretçileri ve yaptıkları işlemler arasındaki ilişkileri anlamak için e-ticaret raporlamaları yapar.
Satış toplantılarınızda sorulan tüm sorulara bu bölümden yanıtlar alabilirsiniz. Durum analizi yapabilirsiniz